اینترنت موبایل به مترو تهران می رسد

© AFP 2023 / Banaras KhanСайт канала YouTube на экране мобильного телефона
Сайт канала YouTube на экране мобильного телефона - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر عامل مترو تهران گفت: در حال حاضر خلأ آنتن دهی در مترو نداریم و تقریبا اغلب نقاط پوشش داده شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، همسو با گسترش ضریب نفوذ ارتباطات همراه در شهرها و بسط مسیرهای ارتباطی اعم از ریلی، هوایی و جاده ای، وظیفه سنگینی بر دوش اپراتورهای موبایل جهت گسترش پوشش شبکه شان گذاشته شده است.
توسعه ظرفیت ناوگان حمل و نقل درون شهری نیز باعث شده تا شمار زیادی از سفرهای روزانه به مسیرهای نوین حمل و نقل انتقال یابد و مردم ترجیح دهند برای مسافرت بین دو نقطه از وسایل نقلیه عمومی و به خصوص مترو در کلانشهرها استفاده کنند.
ناگفته نماند در گزارش های بین المللی، میزان توسعه خطوط ریلی درون شهری شاخصی برای توسعه یافتگی تلقی می شود و کشورهای توسعه یافته رقابت تنگاتنگی در گسترش خطوط ریلی این حوزه به تمامی نقاط مورد نظر سفرهای درون شهری دارند.
با این حال، کلیت وضعیت ارتباطات همراه در متروی تهران مناسب است و در اغلب ایستگاه های زیرزمین با مشکلی در برقراری ارتباطات صوتی مواجه نیستیم.
بهتر است گفته شود پوشش دهی نسل2 در ایستگاه های مترو مناسب است اما با این حال در بسیاری مواقع بخصوص خط سه تهران که ایستگاه های آن تازه تأسیس هستند، هیچگونه آنتی روی گوشی جهت برقراری ارتباطات نمودار نمی شود.
آنتن های 3G و 4G که صراحتا می توان گفت در ایستگاه های زیرزمینی یافت نمی شود رفته رفته در حال توسعه اند.
برای پیگیری وضعیت ارتباطی ایستگاه های مترو، موضوع را از محمد احمدی بافنده —مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران- در بازدیدش از غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه مطبوعات جویا شدیم.
وی درباره اینکه چرا همچنان در برخی ایستگاه های مترو هیچگونه آنتن دهی وجود ندارد, گفت: در این زمینه با همراه اول و ایرانسل قرارداد داریم و خودشان باید به فکر برطرف کردن نقاط کورشان باشند.
او افزود: بنده تعهدی برای برطرف کردن نقاط کور آنتن دهی ندارم و وظیفه نصب تجهیزات با من نیست.
بافنده خاطر نشان کرد: مترو و ایستگاه های آن هم بخشی از شهر هستند و جزو بیزینس اپراتورهاست که به سمت توسعه شبکه ارتباطی و پوشش دهی شان بروند.
وی با بیان اینکه اپراتورها در حال نصب دستگاه هایشان در ایستگاه ها هستند، گفت: در حال حاضر خلأ آنتن دهی نداریم و تقریبا اغلب نقاط پوشش داده شده اند. این موضوع را از آن جهت می گویم که خودمان هم کارهایمان را اغلب با موبایل و زیرزمین انجام می دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала