راه اندازی بندر چابهار تا ماه آینده

© AFP 2023 / ATTA KENAREAn Iranian family walks in southern port city of Chabahar (File)
An Iranian family walks in southern port city of Chabahar (File) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون حمل ونقل منطقه آزاد چابهار با اشاره به وضعیت راه های هوایی،دریایی وریلی چابهار از افتتاح فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی این شهر تا ماه آینده خبر داد و گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء به‌صورت شبانه‌روزی در خط‌آهن چابهار-ایرانشهر فعال است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن محمدی‌معین با اشاره به پیشرفت 95 درصدی فاز اول توسعه بندرشهید بهشتی چابهار اظهار کرد: با افتتاح این فاز، ظرفیت بندر چابهار از 2 میلیون به 8.5 میلیون تن افزایش می یابد.
وی با بیان این‌که هم اکنون شناورهای پاناماکس و سوپرپاناماکس در بندرشهید بهشتی پهلو می گیرند و این بندر یک اسکله 100هزار تنی دارد، تصریح کرد:‌ فاز نهایی توسعه‌ای بنادر شهید بهشتی وکلانتری با 22 اسکله و86 میلیون تن ظرفیت تاسال2020 به بهره برداری می رسد.
وی با پیش‌بینی این‌که خط‌آهن چابهار-ایرانشهر تاسال97 به بهربرداری می‌رسد، افزود:‌چهارموسسه قرارگاه خاتم با 1000دستگاه انواع ماشین آلات به صورت شبانه روزی و با سه شیفت درگیر این پروژه هستند و این طرح تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی یادآور شد: این طرح 2400 میلیارتومان اعتبار دارد ودربودجه کشوری سالانه ردیف بودجه مختص به خود را دارد.
معاون حمل‌ونقل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه سرمایه گذارانی ازکشور های هند، بلژیک واسپانیا برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند درباره احداث فرودگاه جدید در چابهار به مانا گفت:
هم اکنون از 50 درصد فرودگاه کنارک برای امور ترانزیت ومسافر استفاده می‌شود و با توجه به محدودیت های این فرودگاه مجوز احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ازکمیته فضایی کشور دریافت شده است
محمدی‌معین بیان کرد: با دستور استاندارسیستان وبلوچستان 2500هکتارزمین برای احداث این فرودگاه تحویل منطقه آزاد شد تا سازمان برای احداث آن باسرمایه گذاران مذاکره کند. همچنین برای اجرای این طرح تفاهمنامه هایی با سرمایه گذارانی از هند، چین، آلمان، ژاپن وبلژیک امضا شده و هم اکنون درمرحله انتخاب پیمانکاربرای اجرای این طرح هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала