آزاد سازی کامل شهر بعشیقه در شمال شرق موصل

© REUTERS / Stringer اعدام 40 موصلی توسط داعش
اعدام 40 موصلی توسط داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع نظامی عراقی از آزادی کامل شهر بعشیقه در شمال شرق موصل از سوی نیروهای پیشمرگه کرد خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا- پایگاه خبری عراقی السومریه نوشت، این منابع افزودند: 'نیروهای پیشمرگه کرد' که از بامداد امروز (دوشنبه) عملیات بازپس گیری شهر 'بعشیقه' در 20 کیلومتری شمال شرق شهر 'موصل' را آغاز کردنده بودند، این شهر را آزاد کردند.

منابع امنیتی در نیروهای پیشمرگه کُرد اعلام کردند که این نیروها با کمک پوشش هوایی از سه محور، ورود به داخل بخش بعشیقه را از بامداد امروز آغاز کرده اند.

تلویزیون دولتی عراق نیز گفت که بازپس گیری بخش بعشیقه از سوی نیروهای پیشمرگه کُرد با هماهنگی فرماندهی مشترک عملیات آزادی سازی موصل و نیروهای ارتش عراق صورت گرفته است.

بخش بعشیقه از حدود دو هفته قبل در محاصره کامل نیروهای پیشمرگ کُرد قرار داشت و پیشتر 'مسعود بارزانی' رییس حزب 'دمکرات کردستان عراق' گفته بود که بعشیقه از نظر نظامی به کنترل نیروهای عراقی در آمده است.

بخش بعشیقه دارای اهمیت راهبردی در عملیات موصل است، زیرا از یک سو منطقه حایل بین مناطق کردنشین و عرب نشین استان 'نینوا' به شمار می رود و از طرفی نظامیان ترکیه در پادگانی 'زیلکان' در همین بخش مستقر هستند که دولت عراق همواره اصرار بر خروج این نیروها از اراضی عراق دارد.

بر اساس گزارش های برخی رسانه های کردزبان شمال عراق، نیروی هوایی آمریکا قبل از شروع عملیات از شب گذشته به طور متمرکز بمباران های شدیدی علیه مواضع تروریستی های داعش در بعشیقه انجام دادند.

طبق این گزارش، با کنترل کامل بعشیقه یکی دیگر از محورهای امداد رسانی به گروه تروریستی داعش در موصل از سمت محور شمالی بسته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала