راه‌اندازی قطار تهران-کربلا

© Flickr / SOB SuedostbahnSOB train
SOB train - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران-کربلا از فردا (سه شنبه) با قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان خبر داد وگفت:علاوه بر قطار روزانه تهران-خرمشهر ۴۰ رام قطار فوق‌العاده با ظرفیت صندلی ۳۵ هزار نفری در این مسیر از ۲۰ آبان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، میرحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: برای زائران اربعین حسینی اولین قطار ترکیبی تهران-کربلا- تهران فردا ساعت 15:30 راه‌اندازی می‌شود. بلیت این قطار به صورت مستقیم تهران-کربلا و توسط آژانس‌های مسافرتی فروخته می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ فاصله تهران تا شلمچه 960 کیلومتر است و بعد از شلمچه و انجام تشریفات گمرکی به دلیل آماده نبودن 35 کیلومتر شلمچه تا بصره زائران با اتوبوس جابجا می ‌شوند.

وی ادامه داد: از آنجا زائران به اسیتگاه راه‌آهن بصره منتقل می‌شوند که هیچ هزینه‌ای ندارد. از ایستگاه راه‌آهن شلمچه تا کربلا 480 کیلومتر است که با سازمان راه‌آهن عراق سیر می‌کنند.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که بلیت رفت این قطار 130هزار تومان است، گفت: قرار است پس از راه‌اندازی (فردا) و بعد از ایام اربعین این قطار هر هفته سه‌شنبه‌ها در این مسیر (تهران-کربلا-تهران) سیر خواهد داشت.

موسوی با بیان این‌که قطارهایی که از تهران به سمت شلمچه می‌روند 6 تخته هستند،‌ بیان کرد:‌ با هماهنگی‌های انجام شده با راه‌آهن عراق، ما بین ایستگاه راه آهن بصره تا کربلا در ایام اربعین روزانه 5 رام قطار برای جابجایی مسافران راه اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر قطارهای روزانه تهران-خرمشهر 40 رام قطار فوق‌العاده با ظرفیت صندلی ایجاد شده 35 هزار نفر در این مسیر پیش‌بینی شده که از 20 آبان تردد خود را آغاز می‌کنند، علاوه بر این یک دستگاه ریل باس برای تردد ایستگاه خرمشهر به شلمچه هر نیم ساعت یکبار تردد خواهد داشت.

وی با بیان این‌که حدود 115 هزار صندلی ایجاد شده با این قطار است، همچنین در ایستگاه راه‌آهن شلمچه سکوی مسافری جهت سوار و پیاده شدن مسافران ایجاد شده است

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала