منهدم شدن بیش از 2000 داعشی از ابتدای عملیات موصل

© AFP 2023 / Bulent KilicВоеннослужащий ВС Ирака во время операции в районе Каяра при наступлении на Мосул
Военнослужащий ВС Ирака во время операции в районе Каяра при наступлении на Мосул - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده ارشد ارتش عراق گفت از آغاز عملیات موصل تاکنون بیش از 2000 تروریست داعشی از جمله شماری از فرماندهان آن کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس از سومریه نیوز، یک فرمانده عراقی اعلام کرد که از زمان شروع عملیات موصل تا کنون بیش از 2 هزار تروریست داعش توسط نیروهای عراقی کشته شده اند.

عملیات بازپس گیری موصل دومین شهر بزرگ عراق از روز 16 اکتبر آغاز شده است.

ژنرال نجم الجبوری افزود: آمارهای مقدماتی نشان میدهد که از زمان شروع عملیات بیش از 2000 نفر از نیروهای داعش از جمله چندین فرمانده ارشد انها کشته شده اند.

الجبوری همچنین به رویترز گفته است که عمار صالح ابوبکر که یک فرمانده ارشد داعش در موصل بود هنگام فرار با ماشین در منطقه العلیل  توسط نیروهای پلیس فدرال عراق مورد حمله قرار گرفته و کشته شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد کمی از تروریستها در شهر هستند و نمی دانند که کجا بروند و فقط از منطقه ای به منطقه دیگر فرار می کنند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «حیدر العبادی» پس از ورود به منطقه «برطله» در شرق موصل با فرماندهان و نظامیان و یگان های نظامی دستگاه مبارزه به تروریسم دیدار کرد.

حیدر العبادی در دیدار با اهالی برطله اعلام کرده بود که «خبر مسرت بخش آزادسازی موصل را به زودی اعلام خواهد کرد.»

نیروهای عراقی در حال حاضر در محور جنوبی شهر موصل و در 20 کیلومتری شهر در منطقه «حمام العلیل» مشغول درگیری با تروریست‌های داعش هستند و توانسته‌اند با ورود به مرکز این منطقه کنترل آن‌جا را به دست بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала