مردم حلب به خانه های ویران شده خود در شهر برمی گردند

© Sputnik / Mikhail AlaeddinРебенок у КПП Бустан аль-Каср в Алеппо, где начинается гуманитарный коридор для выхода боевиков
Ребенок у КПП Бустан аль-Каср в Алеппо, где начинается гуманитарный коридор для выхода боевиков - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با بازگشت مردم به شهر کمبود مواد غذایی به مشکلی جدید تبدیل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تاس، مردم حلب به مناطق آزاد شده برمی گردند. فرش های آویزان شده از بالکن ها و تنها دارایی مردم این شهر، حاکی از بازگشت زندگی آرام به شهر دارد.

با بازگشت مردم به شهر کمبود مواد غذایی به مشکلی جدید تبدیل خواهد شد. در چند جاده جنوبی شهر که امروز توسط نیروهای ارتش داخلی کنترل می شوند، کمک های بشردوستانه روسیه برای مردم شهر ارسال می شوند. کودکان از دیدن نان خوشحال هستند و جشن گرفته اند. هر بسته نان 50  لیر سوریه قیمت دارد. اما این بسته ها رایگان بین کودکان پخش می شوند و آنها بسته را به خانه برده و سه روز از آن تغذیه می کنند. دانیل ریچکوف رییس مرکز مانیتور آشتی بین طرفین درگیری در سوریه می گوید که به زودی زمستان فرا می رسد و ما وسایل گرمازا برای این مردم می آوریم».

زمانی که شبه نظامیان این شهر را اشغال کردند، تقریبا 70 هزار نفر از شهر گریختند. فاطمه و شوهرش محمد چند سال در اردوگاه پناهندگان بودند اما امروز به خانه خود برگشته اند. شبه نظامیان همه چیز را غارت کرده اند، تلویزیون، مبل، فرش… عملا چیزی در خانه ها باقی نمانده، فقط یک دیوار خالی داریم. باید از صفر همه چیز را شروع کنیم. فرزندان این زوج در ارتش سوریه خدمت می کنند و می گویند که از کمک های روسیه سپاسگزاریم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала