گزارش و تحلیل

مد اسلامی در روسیه

© Photo / ТМ Zuhraپیراهن اسلامی با پرتره ولادیمیر پوتین
پیراهن اسلامی با پرتره ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیراهنی با پرتره پوتین جوابی به تحریم ها بود.

 در مسکو مارک لباس  برای زنان مسلمان « Zuhra Fashion» معرفی شد  که نه فقط با مد در ارتباط است ، بلکه  اوضاع سیاسی در کشور و جهان را نیز در نظر می گیرد. لباس های شرقی  توسط مسلمانان  و  پیروان دیگر ادیان خریداری می شوند.

دوستی ملل و مد

 دهسال پیش  زهره به  فکر  گشایش فروشگاه  لباس برای زنان مسلمان  افتاد. در آن زمان   زنان با حجاب در مسکو  کم بودند. زهره گفت: «   تقاضا برای  همه چیز زیاد بود.  من   به این گرایش جدید توجه کردم.  ما به فکر طراحی لباس های جدید  به رنگ ها و سبک ها ی مختلف با درنظرداشت  آخرین گرایش های مد  پرداختیم و سعی کردیم  از  طراحان  مد مشهور عقب نمانیم.   هر چه بیشتر  خانه های مد  جهان  عناصری از  مد شرقی و اسلامی را به عاریت می گیرند. جای تعجب نیست، زیرا آنچه ما در دوخت لباس ها بکار می بریم متنوع و زیبا هستند —  گلدوزی، تزیینات  مختلف و  عناصر ملی  که آنها را به سبک اسلامی  در لباس ها  مورد استفاده قرار می دهیم. اینگونه لباس ها  مطابقت کامل با  موازین اسلامی دارد».

 « خانم های پیرو دیگر ادیان نیز در فروشگاه ما  خرید می کنند- دامن های بند،  پیراهن و سارافون  خریداری می کنند.  مشتریانی داریم که مدتهاست  از فروشگاه ما خرید می کنند و  اینکه فروشگاه ما  لباس اسلامی می فروشد باعث ناراحتی آنها نمی شود. ما  در اینجا دوستی ملل و ادیان را به نمایش می گذاریم.

اسلام وطنپرستانه

 در این فروشگاه، کلکسیون غیرعادی  برای اسلام  معرفی شده است: « لباس های  باصطلاح « سیاسی».  محبوب ترین پیراهن، پیراهنی یقه بسته با پرتره پوتین است.

«  این پیراهن برای مراسم ویژه  فقط در یک  نمونه دوخته شد و  فروشی نیست.  ایده دوخت آن در زمینه تحریم های ضد روسیه و برخورد غیردوستانه  نسبت به روسیه و رهبر کشور  شکل گرفت.  خریداران زیادی تقاضای خرید این پیراهن را می کنند و پول  زیادی برای خرید آن پیشنهاد می کنند، اما  من آن را نمی فروشم».

در کلکسیون زهره ، روسری به رنگ پرچم روسیه وجود دارد  و بمناسبت 9 ماه مه (روز پیروزی) پیراهنی  به سبک «میلیتاری»  دوخته شد:«  مدل بعلاوه روسری  و کلاه نظامی، کمربند ارتشی  نیز روی پیراهن بسته بود.   این لباس خشم زیادی را موجب شد. عمدتا از سوی مسلمانان.  لعنت  کردند و تهدید کردند. آنها گفتند که لباس های من با موازین شرعی  جور در نمی آید. زنان مسلمان نمی توانند  وطنپرست باشند.  حتی به اعدام من فراخواندند».

 درگیری سوریه  الهامی برای کلکسیون جدید شد.

 یکی از آخرین کلکسیون های زهره به سوریه اختصاص دارد:  کلکسیون را « شاهین آزاد سوریه» نامیدم. این پیراهنی آزاد  و بالدار برای مادران بچه دار است.  این لباس سمبل همبستگی  با ملت سوریه   و تمایل به قطع  جنگ خونین در آن کشور است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала