امدادگران روسیه در تاجیکستان

© Sputnik / Варвара Гертье /  مراجعه به بانک تصاویر تمرینات سازمان حوادث غیرمترقبه
تمرینات سازمان حوادث غیرمترقبه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تجربه امدادگران روسیه برای مناطق کوهستانی لازم است.

 امدادگران روسیه آموزش  همکاران تاجیک  را آغاز کردند.  در جریان تمرینات آموزشی،  سازماندهی دفاع از ساکنان  در مقابل فجایع  فنی و  طبیعی تمرین  شد. این درس ها از طرف  سازمان بین المللی دفاع مدنی سازماندهی شده است که فدراسیون روسیه بزرگترین اهداکننده است.  عالم فصح الدینوف، خبرنگار « اسپوتنیک» از دوشنبه گزارش می دهد.

 امدادگران مسکو از طرف سازمان بین المللی  دفاع  مدنی به تاجیکستان رفتند. هم اکنون روسیه بزرگترین اهداکننده  ساختار مذکور  است و تحت سرپرستی  آن، طرح هایی در خصوص سازماندهی  نهادهای بالقوه  نجات  در کشورهای مختلف جهان اجرا می شود. هدف رشته های آموزشی در تاجیکستان   را آموزش کادرها برای کار در آینده تشکیل می دهد.

 آلکسی پیریکوف، پروفسور انستیتوی توسعه آکادمی  دفاع مدنی  سازمان حوادث  غیرمترقبه روسیه در این خصوص گفت: ما سعی می کنیم  در هر کشور عضو سازمان بین المللی دفاع مدنی  سیستم  آموزش کادرها تشکیل شود.  بدین ترتیب سیستم  دفاع از ساکنان  توسعه خواهد یافت.  ما به این متخصصان  و  ریاست کشورها کمک می رسانیم.  این هدف اصلی ماست.  ما مایلیم که در  تاجیکستان  موسسه آموزشی  تشکیل شود و در آنجا کلاس های ضروری  دایر شوند».

تاجیکستان، یک کشور کوهستانی است و فقط 7 درصد مساحت تاجیکستان در دره واقع است. از اینرو  وضعیت خاص تاجیکستان  نهاد مسئول نجات ساکنان را مجبور می کند در حال آمادگی دائمی  برای رفع عواقب حوادث غیرمترقبه  قرار داشته باشد. سیل، ریزش خاک، زمین لرزه  در این منطقه زیاد رخ می دهد. خطر حوادث فنی نیز در این جمهوری بالاست.  بدون پرسونل حرفه ای نمی توان عواقب چنین حوادثی را رفع کرد.

اولگا کوزلووا، مدیر مرکز آموزشی  کمیته  حوادث غیرمترقبه  وابسته به  دولت تاجیکستان  در  صحبت با « اسپوتنیک»  در این خصوص اظهار نظر نمود و گفت: کلاس های  متخصصان روسیه  فوق العاده مفید است  و در دوشنبه امیدوارند  این طرح آموزشی ادامه یابد. در روسیه ساختار حوادث غیرمترقبه مدتهاست  فعالیت می کند.  من دلم می خواهد که متخصصان این سازمان هر چه بیشتر به نزد ما بیایند و به پرسونل  ما  درس بدهند و در رابطه با  برنامه ریزی امداد و نجات،  کلاس هایی برگزار شود».

 دوشنبه چند نفر را برای گذراندن دوره های آموزشی  به آکادمی  دفاع مدنی  سازمان حوادث غیر مترقبه  روسیه  می فرستد. در  سال آینده 7 نفر به  تحصیل در آکادمی خواهند پرداخت. تاجیکستان قصد دارد در آینده آکادمی  دفاع مدنی را در کشور تأسیس کند تا در آنجا  متخصصان در  رشته نظارت  و  هشداردهی  فجایع طبیعی آموزش ببینند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала