صاحبنظر آمریکایی: پوتین با لباس های کثیف غرب به حیثیتش لطمه می زند

© AFP 2023 / Stephane De Sakutinصاحبنظر آمریکایی: پوتین با لباس های کثیف غرب به حیثیتش لطمه می زند
صاحبنظر آمریکایی: پوتین با لباس های کثیف غرب به حیثیتش لطمه می زند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کورت وولکر، نماینده سابق آمریکا در ناتو در مصاحبه ای با "کوست فرانس" از ابزارهایی که رییس جمهور روسیه برای خدشه دار کردن حیثیت و ارزش های غربی از آنها استفاده میکند، سخن گفت.

به گزارش "راشا تودی"، این سیاست مدار آمریکایی گفت پوتین "دست به دروغ گویی نمی زند" ولی به جای آن "لباس های کثیف" غرب را بیرون آورده و به نمایش می گذارد تا مردم آن را ببینند و اعتماد را نسبت به نظام سیاسی خود از دست دهند.
وولکر تاکید کرد که این برای اولین بار از زمان جنگ سرد است که روسیه به نحوی گسترده در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت می کند، و در این باره به هک ایمیل های حزب دموکرات، اظهارنظرهای ترامپ در مورد رابطه با پوتین و غیره اشاره نمود.
وی همه اینها را نتیجه فعالیت های روسیه و "حمله به دموکراسی" توصیف کرد و گفت: "پوتین به دنبال بازنگری در موافقت نامه های امضا شده پس از سال 1989 است چرا که نمی خواهد با ازهم فروپاشی اتحاد شوروی موافقت کند".
وولکر در پایان مصاحبه در باره روابط احتمالی مسکو واشنگتن در صورت پیروزی ترامپ یا کلینتون در انتخابات آمریکا اظهار نظر کرد و گفت: "اگر ترامپ پیروز شود، می تواند از الحاق کریمه به روسیه چشم پوشی کند و تا مدتی از توجه به مساله حضور نظامی در منطقه بالتیک نیز غافل شود.. و اما اگر کلینتون پیروز شود، پوتین به او احترام نخواهد گذاشت و او را به عنوان همکار مناسب نخواهد پذیرفت".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала