مدودیف: فروش اس 300 به ایران ارتباطی با مناسبات روسیه و اسراییل ندارد

© Sputnik / Ekaterina ShtukinaПредседатель правительства РФ Дмитрий Медведев проводит заседание правительственной комиссии по вопросам социально-экономического развития Дальнего Востока и Байкальского региона
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев проводит заседание правительственной комиссии по вопросам социально-экономического развития Дальнего Востока и Байкальского региона - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران به روابط مثبت روسیه و اسراییل صدمه نخواهد زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه خاطر نشان کرد که مسکو تابع تحریم های اعمال شده تهران بوده و تا پیش از دستیابی به توافقات هسته ای با ایران این تحریم ها را اعمال کرده است.

فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران به روابط مثبت روسیه و اسراییل صدمه نخواهد زد. دیمیتری مدودیف در گفتگو با کانال دو اسراییل پیش از سفر روز 10 نوامبر به این کشور اظهار کرد: «روابط ما با اسراییل گرم است و ما روی توسعه آتی این روابط حساب می کنیم. من شخصا برای همین منظور عازم اسراییل هستم. در عین حال مناسبات ما با دیگر کشورها از جمله ایران و سایر کشورهای منطقه نیز خوب است».

مدودیف همچنین خاطر نشان کرد: «من حتی به خاطر دارم که در دیدار اول خود با رییس جمهور باراک اوباما گفتم که موضوع برنامه هسته ای ایران موضوع شماره یک ما است. در آن زمان من رییس جمهور روسیه بودم و روی موضوع سامانه های موشکی اس 300 و فروش آن به ایران دقت نظر داشتم. با این حال بعد از اینکه با تلاش جامعه بین الملل توافقات حاصل شد، مساله هسته ای حل و فصل شده و تحریم ها لغو شدند. به این ترتیب روسیه بر مبنای شرایط روز اقداماتی را انجام داده است».

مدودیف در پایان گفت: «ما قصد نداریم به تنش ها دامن بزنیم، اما از سوی دیگر قصد داریم با ایران روابط خوب و همه جانبه داشته باشیم.».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала