قتل عام گسترده مردم در موصل توسط گروهک تروریستی داعش

© REUTERS / StringerЖители, бегущие из своих домов в районе Каяра, где проходит операция ВС Ирака против боевиков ДАИШ
Жители, бегущие из своих домов в районе Каяра, где проходит операция ВС Ирака против боевиков ДАИШ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، نماینده رسمی کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد "راوینا شامداسانی" طی جلسه ای که در روز جمعه در ژنو برگزار شد اعلام کرد، شبه نظامیان گروهک تروریستی "داعش" دست به قتل عام چند صد غیر نظامی بی گناه در شهرستان موصل در شمال عراق زدند.

سازمان ملل اطلاعات معتبری در مورد قتل 180 نفر از کارمندان سابق دولت و 50 نفر از شبه نظامیان داعش در اختیار دارد. این 50 نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش بودند که در زمان عقب نشیتی تروریست ها از شهرستان "کوکجلی" در حومه شرقی "موصل"، متهم به فرار از خدمت و خیانت به گروهک شدند. شهر کوکجلی چند روز پیش توسط دولت عراق آزاد شده بود. سازمان ملل همچنین گزارش کرده است که شواهدی نیز مبنی بر قتل عام حدود 200 نفر در شهر موصل توسط داعش وجود دارد.
شامداسانی در این رابطه گفت:
"داده های معتبری در رابطه با این که در روز چهارشنبه (2 نوامبر) 180 نفر در شهرستان کوکجلی در شرق موصل کشته شده اند، وجود دارد. همچنین احتمالا 200 نفر دیگر نیز در خود شهر موصل به قتل رسیده اند."
به گفته شامداسانی، کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد همچنین اطلاعاتی در مورد قتل شبه نظامیان داعش در پایگاه الغزلانی در جنوب الموصل دریافت کرده است که 50 نفر از آنها از نیروهای خودی این گروهک تروریستی بوده اند که ادعا شده است قصد فرار داشتند. در حال حاضر کمیساریای عالی حقوق بشر در حال تلاش برای کشف جزئیات بیشتری از این جنایات می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала