مدیترانه مرگ بارترین مسیر مهاجرت های غیر قانونی باز هم قربانی گرفت

© REUTERS / Adek Berry/Poolیک کشتی حامل 100 مسافر در آب های اندونزی غرق
یک کشتی حامل 100 مسافر در آب های اندونزی غرق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی واژگونی دو شناور در آب های مدیترانه در سواحل لیبی، 249 پناهجو جان خود را از دست دادند. فاجعه در مدیترانه، حدود 250 پناهجو غرق شدند.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از ایرنا- در این فاجعه جدید در آب های مدیترانه، از مجموع 278 پناهجویی که با 2 شناور در صدد رسیدن به ایتالیا بودند تنها 29 نفر جان سالم بدر برده و به جزیره لامپه دوزا در جنوب این کشور رسیدند.

'نیکولینی' شهردار جزیره لامپه دوزا پس از بازدید از کانون پناهجویان به خبرگزاری 'کرونوس'، گفت: این پناهجویان در طول سفر خود متحمل خشونت های بسیار و مختلفی شده اند و خیلی ها هنوز شوک زده اند.آنها قبل از سوار شدن در شناورهای فرسوده ، حدود دو ماه در یک انبار در لیبی نگه داشته شده بودند.

وی افزود: 278 پناهجو در روزهای قبل از بندر طرابلس حرکت کردند. در اولین شناور 138 نفر حضور داشتند که پس از غرق شدن تنها دو زن نجات یافتند. یکی از این دو اظهار داشت که با کمک یک جنازه شناور خود را نجات داد و زن دیگری که 20 سال سن دارد فرزند دو ساله اش را از دست داد. در شناور دوم نیز 140 پناهجو حضور داشتند که از این تعداد تنها 27 تن نجات یافتند.

گفتنی است که آژانس پناهندگان سازمان ملل دریای مدیترانه را مرگ بارترین مسیر مهاجرت های غیر قانونی در جهان اعلام کرده است.

وزارت کشور ایتالیا اخیرا اعلام کرد که بیش از 150 هزار پناهجو از آغاز سال 2016 تاکنون وارد ایتالیا شده که در قیاس با مدت مشابه در سال 2015 میلادی 10 درصد افزایش یافته است. براساس این داده ها شمار کودکان پناهجو و بدون سرپرست که وارد ایتالیا شدند نیز افزایش یافته و از 12هزار و 360 نفر در سال 2015 میلادی به 19 هزار و 429 نفر در سال جاری رسیده است. اکثر این پناهجویان به ترتیب از اتباع کشورهای نیجریه ، اریتره و گینه هستند.

'پائولو جنتیلونی' وزیر امور خارجه ایتالیا در خصوص بحران پناهجویان اخیرا اظهار داشت: ایتالیا سهم خود را ایفا کرده است و اکنون نوبت اتحادیه اروپا است. اگر اروپا در راستای مواجهه با بحران مهاجران به توافقات امضا شده احترام نگذارد، دچار مشکلات جدی خواهد شد. این پدیده باید مدیریت شود چرا که در 10 الی 20 سال آینده نیز با ما خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала