دعوت رهبر داعش به جنگ علیه ایران و ترکیه

© Flickr / Thierry Ehrmannابوبکر البغدادی
ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش در سخنانی نسبت به پیروزی این گروه در نبرد موصل ابراز اطمینان کرد و از نفرات تحت امرش خواست تا صحنه نبرد را ترک نکنند.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از بی بی سی، رهبر داعش در خطبه دو و سی دقیقه ای خود که به عربی ایراد کرده و این نوار صوتی تحت عنوان "این وعده خدا و رسول خداست" توسط وبسایت فرقان وابسته به این گروه تروریستی منتشر شده، گفت: "به همه مردم نینوا به خصوص رزمندگان مجاهد می‌ گویم که در رویارویی با دشمن کافر، گرفتار ضعف و فتور نشوید، عقب نشینی نکنید، زیرا حفظ مواضع ‌تان با افتخار هزار بار آسان ‌تر از عقب‌نشینی خفت‌بار است".
وی به نفرات داعش دستور داد که در سرزمین کفار "آشوب برپا کرده و از خونشان رودها جاری بسازند".
البغدادی در این نوار رفتار خشونت‌آمیز شبه‌نظامیان شیعه عراقی با شهروندان سنی این کشور در گذشته را یادآور شده و گفت که باید در ائتلاف نظامی کنونی شامل نیروهای ارتش عراق و نفرات سنی و شیعه شکاف ایجاد نمود. وی با اشاره به پرچم‌های شبه نظامیان شیعه که برخی از آنان تحت حمایت ایران هستند، خطاب به مردم عراق گفت: "آیا از خطاهای گذشته درس عبرت نمی‌گیرید؟ به پرچم‌ها و شعارهایشان توجه کنید."
رهبر داعش در بخش دیگری از سخنران خود، دولت‌های ترکیه و عربستان را به عنوان دشمنان اسلام شدیدا مورد انتقاد قرار داده و خواستار حمله مسلحانه به آنها شد.
وی دولت ترکیه را منافق و مرتد توصیف کرده و با این توصیه به نفرات داعش که "آتش خشم خود را بر سر ترکیه فرو ریزید" افزود: "امروز ترکیه در تیررس عملیات شما قرار دارد و از هدف‌های جهاد شما است، آن را به تصرف در آورید و امنیت آن را به ترس تبدیل کنید".
رهبر داعش با یادآوری اجر اخروی "شهادت در راه خدا"، بر اهمیت عملیات انتحاری نیز تاکید نموده است.

عملیات آزادسازی موصل از روز 18 اکتبر با مشارکت نیروهای عراقی و پیشمرگه و حمایت زمینی و هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا آغاز شده است. در حال حاضر نبردهای شدیدی در این شهر و اطراف آن جریان دارد.
این نوار صوتی پس از آن پخش شده که در بعضی منابع خبری شایعاتی در مورد زخمی یا کشته شدن البغدادی منتشر شده بود، و ممکن است انتشار این نوار به منزله تلاشی برای اطمینان بخشیدن به نفرات داعش باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала