رسانه : جنگنده چینی J-20 کپی جنگنده روسی میگ 1.44 ست

© REUTERS / China Stringer NetworkКитайский многоцелевой истребитель пятого поколения Чэнду J-20 на авиашоу в Чжухае, Китай
Китайский многоцелевой истребитель пятого поколения Чэнду J-20 на авиашоу в Чжухае, Китай - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از رونمایی از جنگنده چینی J-20 به عنوان هواپیمای نسل پنجم، چینی ها به کپی برداری از جنگنده فوق پیشرفته روسی میگ 1.44متهم شده اند.

جنگنده نسل پنجم میگ 1.44 اوایل دهه 90 میلادی برای رقابت با جنگنده اف-22 آمریکا در شرکت هواپیماسازی میگ روسیه ساخته و برای پرواز آماده شد، اما در پی لابی های شرکت های رقیب با وجود توانمندی های بالا، پرونده ساخت پرشمار آن بسته شد.
براساس گزارش ها، پس از این مرحله نیز شرکت هواپیماسازی سوخو با استفاده از فناوری و طراحی میگ 1.44، جنگنده نسل پنجم تی-50 یا پک فا را ساخت که سال 2010 به پرواز درآمد و در زمان حاضر نیز حدود 10 فروند آن ساخته شده است.
ایرنا در دنباله می نویسد روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس در پایگاه اینترنتی خود به نقل از سرگئی کوروتکوف مدیرعامل شرکت میگ نوشت: طرح جنگنده 1.44 فرصت جهش بزرگ در صنعت هواپیمایی نظامی روسیه و تولید جنگنده های نسل پنجم را فراهم کرد.
رسانه روسی نوشته است: از نشانه ها چنین بر می آید که این جهش فقط در صنایع هواپیمای نظامی روسیه نبوده و چین نیز از آن بهره می برد.
بنا به این گزارش، مهندسان چین بهترین فناوری های میگ 1.44 را در جنگنده جی-20 خود بکار بردند. همچنین طراحان نظامی این کشور از مدت ها پیش به دزد فناوری ها معروف شده اند و به تازگی نشریه آمریکایی نشنال اینترست نیز نوشت چین با استفاده از جاسوسی صنعتی به موفقیت های چشمگیر نظامی دست یافته است.
چین روز سه شنبه در جریان آغاز یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضا در شهر «جوهای» جنگنده رادارگریز و مافوق صوت «جی 20» خود را رونمایی کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала