الحاق 9 مدرسه متعلق به سازمان تروریستی فتح الله گولن به وزارت آموزش عراق

© REUTERS / Courtesy Selahattin Sevi/Zaman Daily via Cihan News Agencyدادستانی کل ترکیه دو حبس ابد و 1900 سال حبس برای گولن تقاضا کرد
دادستانی کل ترکیه دو حبس ابد و 1900 سال حبس برای گولن تقاضا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ترکیه در بغداد از اقدام دولت عراق در الحاق مدارس متعلق به سازمان تروریستی فتو در عراق به وزارت آموزش این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- موضوع فعالیت شماری از مدارس متعلق به گروه گولن که دولت آنکارا به ویژه بعداز کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته، مبارزه گسترده ای را برای ریشه کن کردن فعالیت گسترده و شبکه ای این گروه در 162 کشور جهان شروع کرده است، مدتهاست در دستور کار گفت و گوهای آنکارا با بغداد قرار داشت.

شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه روز چهارشنبه گزارش داد روند الحاق 9 مدرسه متعلق به ساختار دولت موازی سازمان تروریستی فتح الله گولن به وزارت آموزش عراق آغاز شده است.

بنابر این گزارش، مقامات عراقی در رابطه با کادر و دروسی که وزارت آموزش این کشور تعیین خواهد کرد، با سفارت ترکیه در بغداد مشورت و همکاری می کنند.

فاروق کایماکچی سفیر ترکیه در بغداد گفته است، اقدامات مربوط به جلوگیری از ادامه فعالیت مدارس سازمان تروریستی فتو در دو سال و نیم اخیر نتیجه داده است.

کایماکچی با اشاره براینکه، وزارت آموزش ملی و وقف معارف ترکیه و وزارت آموزش عراق در نظر دارند که با هدف نتیجه گیری از فعالیتها، گفت و گو ها را ادامه دهند، افزود: کمک های ترکیه به عراق در تمامی عرصه ها منجمله آموزش ادامه خواهد یافت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала