زمان در پیش گرفتن پروژه اتحادیه دفاعی و امنیتی اروپایی فرا رسیده

© AFP 2023 / Odd AndersenКанцлер Германии Ангела Меркель
Канцлер Германии Ангела Меркель - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع آلمان خواستار تلاش بیشتر اروپاییان در زمینه دفاعی و در پیش گرفتن یک سیاست امنیتی مشترک در اتحادیه اروپا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم- روزنامه "دی ولت" در گزارشی آورد: "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان در مقاله‌ای اروپاییان را به تلاش بیشتر در زمینه دفاعی فراخواند.

وی افزود: صرف نظر از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایالات متحده دوباره به نقش قدیمی خود باز نمی گردد و برای اروپاییان بخش قال توجهی از تکالیف دفاعیشان را حذف نمی کند. اکنون زمان آن است که پروژه اتحادیه دفاعی و امنیتی اروپایی در پیش گرفته شود.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که در این راستا ما تا آخر نمی توانیم مدیون آمریکا باشیم که مدت طولانی امنیت اروپا را تضمین می کرده است. در یک دورانی که دنیا همواره با بحران های جدیدی روبرو می شود آمریکا انتظار همکاری و مشارکات بیشتر اروپاییان را دارد.

وی افزود: تروریسم بین المللی، بحران پناهندگان، بحران ها در سوریه، عراق و اوکراین مشارکت و تلاش و همکاری بیشتر متحدان آمریکا را می طلبد. مدت  ها بود که حق حاکمیت ارضی، مرزها و ارزش هایی مانند دموکراسی و آزادی مذهب این گونه مانند امروز در معرض خطر قرار نگرفته بود.

کشورهای اروپایی باید حالا ابزار نظامی و غیر نظامی خود را به صورت هوشمندانه در کنار هم جمع کرده و به کار گیرند. به این ترتیب اروپا باید در این راستا نقشی را ایفا کند از جمله در این راستا که مناطق بحرانی آفریقا دیگر محل پرورش تروریست ها نباشد و هم زمان از برقرری امنیت و ایجاد چشم اندازی روشن برای ساکنان آن دفاع کند.

برای اینکه ائتلاف نظامی ناتو یک ریسمان پیوند دهنده بین اروپا و آمریکا باقی بماند اروپا باید خود با 500 میلیون شهروند و نیروی فرهنگی و اقتصادی اش به صورت روزافزون د مسائلی را که مستقیما به این اتحادیه مربوط می شود بر عهده گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала