سرنوشت جایگزینی روبل و ریال

© REUTERS / Kacper Pempelسرنوشت جایگزینی روبل و ریال
سرنوشت جایگزینی روبل و ریال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر نوشت: اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه از عملکرد بانک مرکزی در اجرای توافق نامه‌های بانکی با روسیه انتقاد کرده وگفت: موضوع جایگزینی روبل و ریال در معاملات بانکی بین دو کشور هنوز اجرایی نشده است.

عسگر اولادی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی ایران باید همکاری بیشتری را با بانک‌های روس داشته وموضوع روابط بین بانکی باید از سوی بانک‌های دو کشور پیگیری شود تا در زمینه تجارت کارها آسان تر پیش برود.
وی در خصوص موضوع جایگزینی روبل و ریال در معاملات میان ایران و روسیه، گفت: این موضوع هم مورد تایید تجار قرار دارد اما بانک مرکزی ایران، هنوز اقدامات لازم را برای آن انجام نداده است.
رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه بیان داشت: امیدواریم بانک مرکزی هرچه سریعتر این مشکلات را حل کند. تسهیل مبادلات میان دو کشور می‌تواند منجر به افزایش حجم روابط تجاری شود.
گفتنی است؛ حجم صادرات ایران به روسیه در سال ۹۴ به رقم ۱۷۳ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار و واردات ما از این کشور در سال گذشته ۵۲۹ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار بوده است. در ۶ ماهه ابتدای امسال هم حجم واردات ما از این کشور به رقم ۷۶۴ میلیون و ۶۲۶ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱.۷۱ درصد رشد داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала