قائم مقام فروش و خدمات لوفتهانزا در خاورمیانه: دیدار با خانواده دو خبرنگار ایرانی کشته شده سخت‌ترین روز کاری من بود

"لوفت هانزا" دسترسی به اینترنت را در پروازهای خود واگذار می کند
لوفت هانزا دسترسی به اینترنت را در پروازهای خود واگذار می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی جرمن وینگز آلمان که از اسپانیا به مقصد آلمان در پرواز بود به دلیل جنون لحظه‌ای کمک خلبان خود سقوط کرد؛ پروازی که از بد حادثه دو خبرنگار ایرانی در آن حضور داشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا- میلاد اسلامی و حسین جوادی که به همراه تیم ملی ایران به اروپا سفر کرده بودند در بازگشت از اسپانیا و برای پیوستن به اردوی تیم ملی فوتبال در آلمان در  سوار هواپیمایی شدند که هرگز از کوه‌های آلپ بیرون نیامد. این هواپیما که به دلیل تصمیم جنون‌آمیز کمک خلبان با کوه برخورد کرد تمام سرنشینان خود را به کام مرگ کشاند.

در طول ماه‌هایی که از این حادثه گذشته خانواده‌های این دو خبرنگار فقید چندباری به محل کشته شدن فرزندان خود رفتند و در این رابطه شرکت هواپیمایی لوفتهانزا پیگیری‌هایی برای رفت و آمد آنها انجام داده است.

در شرایطی که این شرکت آلمانی شصتمین سال حضور خود را در آسمان ایران را جشن گرفته نایب رییس اجرایی این شرکت به ایران آمده تا از برنامه‌ریزی کلان برای آینده حضورشان در آسمان کشور سخن بگوید.

خبرنگار ایسنا در نشست خبری مربوط به این مراسم از بیشوف درباره‌ی وضعیت پیگیری این حادثه پرسید و ارزیابی این شرکت را از این موضوع خواستار شد.

این مقام آلمانی با بیان این‌که این حادثه برای آنها بسیار دردناک بوده است، اظهار کرد: ما پس از این حادثه تمام تلاش خود را به کار بستیم تا حمایت از خانواده‌های این مسافران به طور کامل انجام شود و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر لوفتهانزا تلاش کرده با پیگیری جدی امنیت در پروازهای خود احتمال وقوع حادثه این چنینی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

تیمور گودرزی‌پور — قائم مقام فروش و خدمات لوفتهانزا در خاورمیانه — نیز درباره این حادثه گفت: پس از این حادثه سفیر رسمی لوفتهانزا در ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای عرض تسلیت و اعلام آمادگی این شرکت برای حمایت کامل از این خانواده‌ها به دیدار آنها رفت.

وی ادامه داد: خود من نیز زمانی که شرایط فراهم شد با آنها دیدار کردم و با قاطعیت می‌توانم بگویم دیدار با خانواده این دو خبرنگار ایرانی سخت‌ترین روز کاری من به حساب می‌آید.

هرچند این حادثه علتی داشت که ریشه در تصمیمات سال‌های اخیر سازمان‌های جهانی هواپیمایی مبنی بر امکان بسته شدن در کابین خلبان و باز نشدن آن جز با دستور از داخل داشت و نمی‌توان به‌طور خاص شرکت هواپیمایی مربوطه را لااقل در فرآیند سقوط مقصر اصلی دانست اما قطعا این حادثه برای جامعه خبر ایران نتیجه‌ای بسیار تلخ و گدازنده بر جای گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала