گزارش و تحلیل

حفظ کرامت در اینترنت

© Sputnik / Sergey Pyatakovمطران کریل اسقف اعظم مسکو و سراسر روسیه
مطران کریل اسقف  اعظم  مسکو  و سراسر روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خشم، کمال شخصیت را از بین می برد.

 چندی پیش  در کلیسای  مسیح ناجی  در مسکو  دیدار   مردم با مطران کریل اسقف  اعظم  مسکو  و سراسر روسیه برگزار شد.  مطران کریل  در باره رفتار در اینترنت صحبت کرد.   وی  متذکر شد  که ما در  دوران اشباع اطلاعات  و میدان خبری زندگی می کنیم  که  یک فضای  انفجاری است  که باید با احتیاط در  آنجا گام برداریم.

 مطران کریل گفت: «  رسانه های کلیسایی —  اخبار زندگی کنونی کلیسایی را پخش می کنند.  از اینرو بازتاب  فقط  حقایق  در  اخبار کافی نیست».

 به عقیده مطران کریل،  کلیسا باید  تفاسیر  معنوی و جهان بینی کلیسایی در خصوص  رویدادهای  فرهنگی و سیاسی  کشور را ارائه بدهد.

 وی گفت: «  ما باید مبلغان دانش  معنوی و نقطه نظراتی  باشیم که باید بشکل درستی  در فضای  اطلاعاتی تبلیغ شوند.  باید به روز رسانی ایده های  کلیسایی در خصوص آنچه در جامعه رخ می دهد  انجام شود».

 مطران کریل در پاسخ مربوط به  معرفی درست کارهای خیریه و دیگر خدمات گفت که « کارهای اجتماعی  کلیسا نباید برای تبلیغ خود به انجام برسند.

چنین کاری باعث نجات  روح و روان انسان نمی شود. نباید به فکر موفقیت شخصی بود.  فروتنی  و  متواضع بودن  باعث  رضایت عمیق درونی می شود».

 از مطران کریل سوال شد چگونه  می توان تعادل را در  جنگ اطلاعاتی  و  تبلیغ نفرت در  اینترنت  حفظ کرد. وی گفت نباید  به خشونت رو آورد.

« حتی در بحث ها  همیشه شخصی شکست می خورد که عصبانی می شود.  خشم، کمال شخصیت را از بین می برد».

 به عقیده وی اینترنت — آینه است.

«  جامعه مرزهای مختلفی دارد.  کار کلیسا در جهت  تغییر دنیای درون انسان  و اصلاح روح و روان انسان سمتگیری شده است.  در اینترنت همیشه می توان بحث کرد اما اگر در نتیجه بحث ، شخص خشمگین تر شده و از کوره در می رود،  گفتگو با چنین کاربری  ممکن نخواهد بود.  اما می توان  امتحان کرد.  باید کرامت مسیحی حفظ شود. سکوت در اینجور مواقع — گناه  و نشانه ترس و  بزدلی است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала