گزارش و تحلیل

یک عقیده: کی یف می‌خواست با پول و ذخایر روسیه به غرب رو بیاورد ولی نشد

© Sputnik / Ruslan Krivobokتحویل نخستین بویینگ 737 به ایران پس از برجام
تحویل نخستین بویینگ 737 به ایران پس از برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری اونیان، سرویس دولتی هواپیمایی اوکراین شرکت های روسی را بخاطر پرواز ها به کریمه را به مبلغ بیش از 28 میلیون دلار جریمه کرد

این سرویس جمعا بیش از 5 هزار قرار بخاطر تخلف از ممنوعیت پرواز به کریمه را که مقامات اوکراین آنرا سرزمین اشغالی می نامند صادر کرد

مثلاً علیه شرکت «آئروفلوت» که چندی پیش افتتاح مسیر خود را از سوچی به سیمفروپل اعلام کرد بیش از یک هزار پرونده به منظور کسب جریمه تشکیل شد.

این نهاد اوکراینی تأکید کرد که شرکت های هواپیمایی روسیه هنوز به اوکراین هیچ پولی پرداخت نکردند.

مقامات اوکراین پس از اینکه کریمه در 2014 بنا به نتایج رفراندوم وارد ترکیب روسیه شد تصمیم گرفتند که مواصلات هوایی، ریلی و اتوبوسی با آن شبه جزیره قطع شود.

مقامات کریمه پس از کودتا در کی یف تصمیم برگزاری رفراندوم را گرفتند. در جریان آن بیش از 96 درصد اهالی کریمه بخاطر پیوستن آن به روسیه رأی دادند.

سیاست شناس «آندره سوزدالتسف» دانشیار ارشد آموزشگاه عالی اقتصاد مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک» این عقیده را مطرح کرد که اوکراین با اعمال ضد روسی بیشتر به خودش ضرر می‌رساند و موقعیتی که دارد برایش پیش می‌آید خطرناک است. این دانشمند روس چنین گفت:

«اوکراین خودش را برای دوره آینده سخت تنبیه می کند. بلا این است که وضعیت خطرناک برای خود اوکراین پدید می آید. در حال حاضر اوکراین هر طوری شده سعی می‌کند که کسی در اقتصاد آن سرمایه‌گذاری کند و بهترین نشاندهنده ثبات و وضعیت سرمایه‌گذاری در اوکراین روابطش با روسیه و تحویل های ما به اوکراین است. روسیه — بازار اساسی برای اوکراین است. طرح اندیشیده شده برای اوکراین این بود که آن کشور با پول‌های حاصله از روسیه و با حضور در بازار های روسیه با استفاده از ذخایر و مواد انرژی زای ما به غرب رو بیاورد. ولی نشد و از اینطور شد که آن‌ها خودشان را شلاق می زنند».

به عقیده این سیاست شناس بعضی اوقات کار تا مسخره می‌رسد و در مورد کنترل آسمان کریمه وضعیت «جنون آمیزی» پدید آمده است. سوزدالتسف گفت:

«یک موضوع حساس دیگر در خصوص این است که کی جوابگوی امنیت آسمان کریمه است. در عمل روسیه جوابگوی مناطق این کشور است و مثل اینکه غرب با این امر موافق است زیرا اگر کسی جوابگوی حریم هوایی نباشد این فضا به حوزه اعمال راهزنی تبدیل می شود. ولی موقعیت کنونی جنون آمیز است. در اوکراین یک نهاد ویژه مسئول مساله کریمه است. آن‌ها هر مسیر و هر پرواز را ثبت می‌کنند و همواره گله می‌کنند و حتی کسانی را تحریم می‌کنند که مشغول ساخت پل کرچ هستند. یعنی حتی کسانی را مجازات می‌کنند که پل ها می سازند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала