سیصد میلیون کودک در هوای آلوده نفس می کشند

© AP Photo / Rahmat Gulسیصد میلیون کودک در هوای آلوده نفس می کشند
سیصد میلیون کودک در هوای آلوده نفس می کشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقریبا 300 میلیون کودک ( یعنی تقریبا از هر هفت کودک در جهان) در مناطقی با آلودگی هوای بسیار بالا زندگی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک روز دوشنبه در سایت رسمی بنیاد کودک سازمان ملل متحد (یونیسف) این خبر منتشر شده است. در سایت این سازمان به نقل از انتونی لیک، مدیر اجرایی یونیسف آمده است: " امروز در کل جهان ، 300 میلیون کودک در مناطق با آلودگی هوای سطح بالا زندگی می کنند. تقریبا 2 میلیارد کودک در مناطقی به سر می برند که سطح آلودگی هوا با حداقل استانداردهای کیفیت هوا که در سازمان بهداشت جهانی ثبت شده است مطابقت ندارد."
وی خاطر نشان نمود که این اسناد میلیون ها کودکی را که در هوای الوده درون خانه ها به سر می برند به حساب نیاورده است. رئیس یونیسف تاکید کرد: " آلودگی هوا، عامل قابل توجهی است که هر ساله باعث مرگ 600 هزار کودک کمتر از 5 سال می شود و همچنین هر روز زندگی آینده میلیون ها کودک را تهدید می کند."
این تحقیقات با نام " هوا را برای کودکان پاکیزه سازیم"، عکس هایی را با کمک ماهواره ها ثبت کرده است که برای اولین بار این مشکلات به طور گسترده منتشر شد و مناطقی را نشان می کند که این الودگی شدید تر است. بر اساس اطلاعات این سازمان اکثر کودکانی که از الودگی هوا رنج می برند در کشورهای آسیای جنوبی و آفریقا قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала