گزارش و تحلیل

ادعای شهروند ایران: سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد (بخش چهارم)

© Fotolia / Romolo Tavaniادعای شهروند ایران: سلاح اتمی وجود خارجی ندارد
ادعای شهروند ایران: سلاح اتمی وجود خارجی ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه اینترنتی ایرانی "اسرار نامه" مقاله کرامت سلیمی، یکی از خوانندگان خود را منتشر کرده که ادعا می کند سلاح اتمی وجود خارجی ندارد و برهان هایی را برای اثبات برای اثبات ادعای خود مطرح کرده است . اسپوتنیک این مقاله را در چند قسمت به شما تقدیم کرده و منتظر نظرات شما درباره آن خواهد بود.

بخش سوم
بخش دوم
بخش اول

در مورد بمب هیدروژنی اشکالات اساسی بیشتری در صحبتهایشان وجود دارد. به این شکل که میگویند بمب اتمی فقط چاشنی بمب هیدروژنی است که باید دما را به سیصد میلیون درجه سانتی گراد برساند تا بمب هیدروژنی منفجر شود ان هم چند ثانیه بعد از انفجار اتمی.

اول اینکه در بمب هیدروژنی نه تنها جرمی به انرژی تبدیل نمیشود بلکه به قول خودشان هسته های سبک به هم می چسبند و جرم بزرگتری ایجاد میشود و به اصطلاح همجوشی صورت می گیرد ودر ظاهر محاسبات نشان میدهد که باید از بمب اتمی قدرت کمتری داشته باشد که برای دلیل قویتر بودن ان توجیه مسخره ای می اورند. بعد در دمای سیصد میلیون درجه در ان واحد همه چیز به بخار تبدیل می شود و فرصت هیج عملیات دیگری نیست. ظاهرا" بمب هیدروژنی انفجار گازی دیگری است که به جای گاز مایع طبیعی از هیدروژن مایع استفاده می شود وچون گاز هیدروژن نسبت به گاز مایع طبیعی قدرت اتشگیری و انفجاری بیشتری دارد قدرت تخریب بیشتری دارد.

در مورد بمب اتمی تزار که ادعا میکنند معادل 100 میلیون تن, تی ان تی قدرت داشته است یک سری سؤال پیش می اید. بمب هیروشیما دارای 60 کیلو گرم اورانیم غنی شده بود که بنا به گفته خودشان 5 درصد ان یعنی 3 کیلو گرم ان به انرژی تبدیل شد و قدرت این بمب 15 هزار تن, تی ان تی بود. پس هر 3 کیلو گرم اورانیم معادل 15هرار تن, تی ان تی می باشد. در بهترین حالت راندمان انفجار 20 درصد می باشد. پس برای بمب 100 مگاتنی باید چیزی حدود 33000 کیلو گرم اورانیم به انرژی تبدیل شود. بعد در یکی از کتابهایشان گفته اند جرم بحرانی 3 کیلو گرم است. یعنی باید اورانیم بمب تزار به 8000 قطعه تبدیل شود تا خودبخود منفجر نشود. و این 8000 قطعه باید در هنگام انفجار به هم بچسبند. که از هر نظر بررسی شود معقول نیست. چه سیستمی بسازند که 8000 قطعه اورانیم را در کسری از ثانیه در هنگام انقجار به هم بچسباند. و چطور ان را با هواپیما حمل کنند؟

در چند تا از کلیپها این موضوعات سؤال برانگیزی به وضوح قابل مشاهده است.

در کلیپی دیگر تعدادی سرباز و درجه دار با یک توپ جنگی یک گلوله اتمی را پرتاب میکنند که در فاصله نه چندان دوری از انها منفجر میشود که سوال برانگیز است.

در یکی از کلیپها عده ای بدون دغدغه و خیلی خونسرد در حال فیلمبرداری از صحنه انفجار اتمی هستند که این موضوع سوالاتی را ایجاد میکند که پس ان همه خطراتی که عنوان میکردند چه میشود؟

در کلیپ انفجار هفت تن گاز مایع در چین قارچی شبیه قارج ناشی از بمب اتم ایجاد شده است و خیلی مخوف و وحشتناک به نظر میرسد و حتی نحوه چرخش قسمت قارچی شکل آن شبیه چرخش قارچ به اصطلاح اتمی است. حال تصور کنید اگر به جای هفت تن, مقدار گاز هزار تن و یا بیشتر باشد چه عظمتی دارد و چقدر ویرانگرتر است. در این کلیپ در ابتدای انفجار مخرن هفت تنی, اتش تا شعاع دهها متر را میسوزاند سپس جمع شده وهمچون قارچ اتمی بالا میرود و پرتو های نورانی در دهها متر دورتر از اتش در کلیپ به وضوح معلوم است.اگر در شعاع اتش ایجاد شده افراد تخلیه نشده بودند انتظار دهها هزار کشته میرفت و کسانی که درمعرض پرتوهای نورانی بعد از شعاع اتش قرار بگیرند دچار سوحتگی های وحشتناک میشوند که اگر قرار بر حقه بازی باشد میتوان وانمود کرد که این افراد با اشعه گاما ویا پرتوهای رادیواکتیو دیگر دچار سوختگی شده اند.
اصلا" انرژی چیزی نیست که به صورت مجرد و خالص دیده شود بلکه همراه با ماده ظاهر میشود. اگر راست میگویند به ما توضیح دهند جنس قارچ سفید رنگ از چیست و در اخر چه سرنوشتی پیدا میکند. ما در واقع سوختن یک ماده را میبینیم و انرژی قابل دیدن نیست.

انچه به عنوان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی عنوان میکنند میتواند یک نوع تبانی بین هیروهیتو امپراطور ژاپن و دولت امریکا باشد که چون در پایان جنگ جهانی دوم ارتش ژاپن تسلیم نمیشد و زور هیروهیتو هم به نظامیان ژاپنی نمیرسید مخفیانه و بدور از چشم نظامیان مخزنهای بزرگی از گاز مایع به دو شهر غیر نظامی وارد کردند وبا انفجار انها و کشتار مردم بیگناه ان را ازمایش اتمی جلوه داده وبا ترساندن نظامیان ارتش ژاپن را وادار به تسلیم نمودند و در عوض هیروهیتو امپراطور ژاپن اجازه یافت تا پایان عمرش بر ژاپن حکومت کند و بعد از مرگش نیز پسرش به قدرت رسید.

مورد دیگری که جای سوال دارد انرژی خورشید است. دانشمندان اعلام کرده اند که در هر ثانیه حدود پنج میلیون تن ماده به انرژی تبدیل میشود که اگر هر پنج کیلوگرم ان را یک بمب اتمی با کارایی صد در صد در نظر بگیریم معنای ان اینست که در هر ثانیه یک میلیارد بمب اتمی بسیار قوی منفجر میشود و اگر در بیست و چهار ساعت در نظر بگیریم تعداد 86400000000000(هشتادوشش هزارو چهارصد میلیارد) عدد بمب اتمی در شبانه روز در خورشید منفجر میشود. که این تعداد نه تنها باید خورشید را نابود کند بلکه باید تمام منظومه شمسی را اتش بزند.که عملا" چنین اتفاقی نمی افتد. و حتی کوچکترین اخلالی در نظم کار خورشید رخ نمیدهد.
یعنی فرایند تولید انرژی خورشید ان چیزی که میگویند نیست. یا هنوز ناشناخته است و یا اطلاعات نادرست به ما میدهند. و الا بعد از میلیاردها سال که از عمر خورشید می گذرد با این همه انفجار
قوی باید خورشید نابود شده باشد.
برای مهم کردن موضوع بمب اتم دهها ادم عجیب و غریب را با اسامی پر ابهت و نسبت دادن کشفیات و معادلاتی به انها به جامعه معرفی کردند, مثل البرت انیشتین با ان موهای ژولیده ویا رابرت اوپنهایمر و ورنر هایزنبرگ وهمچنین اروین شرودینگر.

یک معادله معروف در فیزیک اتمی وجود دارد به نام معادله شرودینگر که بدون انکه بگویند از کجا امده و راهی برای اثبات ان ارایه دهند ان را در کتابهایی به نام های فیزیک کوانتوم یا شیمی کوانتوم و یا مکانیک کوانتوم عنوان می کنند وهیچ مفهوم قابل درکی ندارد و خود ارایه دهندگان این معادله به این موضوع اذعان دارند که تابع موج Ψ هیچ مفهوم فیزیکی ندارد ولی می گویند توان دوم ان احتمال حضور الکترون را نشان میدهد که ان هم هیچ معنایی ندارد چون بعد از مدتی این معادله هم با تناقضاتی برخورد می کند و نظریه دیگری به نام نظریه موج-ذره بوجود امد که ان هم اشکالات خاص خودش را دارد.
این معادله شرودینگر هیچ جا به جز در مورد هیدروژن ان هم با صرف نظر از هامیلتونیان هسته قابل حل نیست.و در موارد خاصی با روشهای من دراوردی مثل تابع ازمایشی با ضرایب نامعین ویا
روش اختلال جوابهایی بر حسب پارامتر دیگری به نام تابع Φ بدست می اورند که هیچ ارزش محاسباتی نداشته و تماما" سر کاری بوده و باعث اشفتگی و خستگی مغز میشود.
فیزیک دانان و شیمی دانان هر جا در توجیه پدیده ها کم بیاورند خیلی سریع به تابع موج و معادله شرودینگر چنگ میزنند و با اینکه هیچکدامشان قادر نیست حتی یکی از معادلات شرودینگر را حل کنند طوری با اب و تاب وحرارت صحبت میکنند که گویا خدای علمند و راه حل در معادله شرودینگر است و انها ان را میدانند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала