گزارش و تحلیل

40 سال در جبهه: سرباز 72 ساله پیشمرگ همراه با 4 پسرش

© AHMAD AL-RUBAYEБеженец на фоне взрывов во время операции иракской армии против ИГ в Мосуле
Беженец на фоне взрывов во время операции иракской армии против ИГ в Мосуле - اسپوتنیک ایران
اشتراک
او در عرض این 40 سال توانسته در عملیات های متعددی حضور پیدا کند.

حمزه صالح 72 ساله نزدیک به 40 سال در صفوف پیشمرگ ها بوده و امروز با چهار پسرش در عملیات آزادسازی شهر موصل و پاک کردن آن از لوث داعش در جبهه شمال غرب ناوران حضور دارد.

صالح برای خبرنگار اسپوتنیک تعریف می کند که در عرض این 40 سال توانسته در عملیات های متعددی حضور پیدا کند.

وی می گوید: «در طول این سال ها درگیری های زیادی دیده ام. بارها دچار جراحت شده ام. چندین مرتبه تا مرگ را به چشمم دیده ام. امروز هم همراه با چهار پسرم که در صفوف پیشمرگ ها هستند در عملیات آزاد سازی موصل از لوث تروریست های داعش شرکت داریم. فرزندان برادرانم و عده زیادی از خانواده و خویشان ما هم علیه شبه نظامیان می جنگند. عملا همه مردهای روستای ما در حال مبارزه هستند. بیشتر آنها امروز برای آزادی موصل می جنگند. سربازان هم سن و سال من زیاد هستند، تعدادشان به صدها نفر می رسد. ما با داعش می جنگیم تا خاکمان را حفظ کنیم و مردم این سرزمین را نجات دهیم. ما تا آخرین سربازمان می جنگیم».

صالح تاکید می کند که داعش دشمن بشریت است، به همین خاطر باید با انها مبارزه کرد.

در عملیات موصل تعداد زیادی از آشوری ها هم شرکت دارند. یکی از آنها اِلی خالیت نام دارد که برای خبرنگار رادیو اسپوتنیک درباره عملیات نظامی و حضور 500 آشوری در صف پیشمرگ ها تعریف می کند. او می گوید: «ما در عملیات آزاد سازی موصل و بیرون راندن داعش شرکت داریم. تعداد زیادی از اسیران داعش در موصل آشوری هستند. زمانی که داعش این شهر را اشغال کرد، بیشتر آشوری ها شهر را ترک کردند. بخش زیادی از آنان که نتوانستند بگریزند، اسیر شدند. بخش زیادی هم از موصل به اربیل و دوکوهه گریختند. به گفته وی، در صفوف پیشمرگ ها یک گروهان از آشوری ها حضور دارند که تعداد آنها به 500 نفر می رسد.

این رزمنده توضیح می دهد: «در حال حاضر ما علیه داعش در منطقه کایارا می جنگیم. از شب گذشته توانسته ایم 4 روستا را آزاد کنیم. درگیری ادامه دارد. در این درگیری ها ما تعدادی از نیروهایمان را از دست دادیم و عده ای هم مجروح شده اند. ما در سینجر و بسیاری مناطق دیگر هم با داعش مشغول مبارزه ایم.» وی همچنین می گوید که در صورت آزاد شدن موصل، هزاران آشوری می توانند به شهر برگردند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала