چورکین: دیگر هیچ مانعی برای عدم عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای باقی نمانده است

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر چورکین: دیگر مانعی برای عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای باقی نمانده است
چورکین: دیگر مانعی برای عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای باقی نمانده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، پس از حل و فصل شرایط هسته ای ایران، دیگر هیچ مانعی برای عدم حضور این کشور در سازمان همکاری های شانگهای باقی نمانده است.

در روز جمعه، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئله همکاری های متقابل این سازمان با دیگر سازمان های منطقه ای چون سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت اجتماعی و سازمان همکاری های شانگهای مورد بررسی قرار گرفت. این موضوع به ابتکار روسیه در شورای امنیت سازمان ملل مطرح گردید.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اظهار نمود: "به عقیده ما، پس از حل و فصل شرایط هسته ای ایران و رفع تحریم های سازمان ملل بر علیه ایران، دیگر هیچ مانعی برای برای عدم بررسی پیشنهاد حضور این کشور در سازمان همکاری های شانگهای باقی نمانده باشد.

روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان از جمله اعضای کنونی سازمان همکاری های شانگهای می باشند. کشورهای روسیه سفید، هندوستان، ایران، پاکستان و افغانستان به عنوان ناظر در این سازمان حضور دارند. در سال 2015، روند ورود هندوستان و پاکستان به این سازمان به پایان رسید. ارمنستان، آذربایجان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا به عنوان کشورهای شریک جهت گفتگو در این سازمان محسوب می گردند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала