گزارش و تحلیل

کارشناس سیاسی: ناتو مثل گروه جنایتکار رفتار می‌کند

© Sputnik / Alexey VitvitskyМужчины у баннера саммита НАТО на "Национальном стадионе" в Варшаве
Мужчины у баннера саммита НАТО на Национальном стадионе в Варшаве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه درخواست خود را برای ورود گروه ناوجنگی ها با ناو هواپیمابر در راس متعلق به ناوگان شمالی به بندر سئوتا برای سوختگیری و تکمیل آذوقه پس گرفت. سفارت روسیه که این خبر را منتشر کرد افزود کشتی‌های روسیه بخاطر عوض شدن مسیر حرکت وارد این بندر اسپانیایی نخواهند شد

پیشتر روزنامه «الموندو» خبر پس گرفتن درخواست را داده و کشتی‌ها هم اینک از سئوتا رد شده و به حرکت خود ادامه دادند

26 اکتبر چهارشنبه معلوم شد که وزارت خارجه اسپانیا می‌تواند ورود ناوجنگی های روسی به سئوتا — برونگان اسپانیا در ساحل شمالی آفریقا را ممنوع کند. به گفته پدرو مورنز کفیل وزارت دفاع اسپانیا، «دولت از طریق وزارت امور خارجه از روسیه در باره قصد و مسیر این کشتی‌ها اطلاع و توضیحات خواسته و بعد از این مطابق این داده‌ها تصمیم مربوطه گرفته خواهد شد».

нато - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
مقر جدید ناتو
این واکنش اسپانیا پس از انتقاد ناتو حاصل شد. ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو اعلام کرد که کشتی‌های روسیه ممکن است در عملیات جنگی در سوریه شرکت کرده و «به ایراد ضربات هوایی بیشتر به حلب کمک کنند». جرالد هوارد وزیر دفاع پیشین انگلیس مجوز ورود کشتی‌های روسی برای سوختگیری را «اصلا غیر قابل قبول» برای کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپا نامید.

سفر ناوهواپیمابر و ناوجنگی های روسی متعلق به ناوگان شمالی این کشور به نواحی شمال شرقی آتلانتیک و مدیترانه 15 اکتبر شورع شد. در ترکیب این گروه رزمناو سنگین هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف»، رزمناو اتمی موشکی «پتر کبیر» و دو کشتی بزرگ ضد زیردریایی «سورومورسک» و «دریادار کولاکوف» و کشتی‌های سرویس قرار دارند.

گئورگی فیودوروف رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و سیاسی مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک یادآوری کرد که شهر سئوتا یک برونگان است و اراضی آن زیر نظر ناتو نیست ولی در ناتو از روی عادت غیر از این رفتار می کنند. او گفت:

«ناتو مانند یک گروه سازمان یافته جنایت کار عمل می‌کند که نواحی بزرگی کنترل کرده و از قدرت نظامی — سیاسی و نفوذ برخوردار است. از این رو نباید خیال خامی داشت که یک شهر مستقل می‌تواند به این سازمان حامی بی توجهی کند. از همان ابتدا روشن بود که همه تلاش‌های بکار بسته خواهد شد تا زندگی کشتی‌های ما هر چه دشوارتر شود. ولی بزودی با خبر می‌شویم که آن‌ها در کجا سوخت خواهند گرفت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала