اینترنت وزارت دفاع

© Sputnik / Natalia Seliverstovaساختمان وزارت دفاع روسیه در مسکو
ساختمان وزارت دفاع روسیه در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از اینترنت خصوصی برخوردار است.

به گزارش روزنامه  « ایزوستیا»،  وزارت دفاع فدراسیون روسیه  سیستم ارتباطاتی «  بخش بسته انتقال داده ها» را ایجاد کرده است که  به  شبکه جهانی اینترنت  متصل نیست. متخصصان نظامی،  سرویس  پستی خصوصی  برای انتقال  اطلاعات محرمانه از جمله اسناد با علامت «  فوق العاده مهم»  را در  داخل شبکه ایجاد کردند. روزنامه « ایزوستیا» با استناد به سخنان منبعی در وزارت دفاع نوشت: « انجام آخرین کارها اواخر تابستان  سال جاری به اتمام رسید که پس از آن  این شبکه  با ظرفیت کامل خود به بهره برداری رسید.  هم اکنون قصد داریم با  ایجاد ترمینال های مکمل در واحدها  و نهادهای نظامی  این شبکه را گسترش بدهیم».

 مطابق با اطلاعات نشریه مذکور، « اینترنت نظامی» از سایت  خاص خود برخوردار است  که  فقط از طریق کامپیوتری که مورد تأیید  سرویس  امنیت  اسرار دولتی قرار گرفته باشد می توان به این سایت دسترسی داشت. هیچ وسیله  بیگانه ای مانند (فلش مموری، بلوتوث، چاپگر و اسکنر) را نمی توان  به این کامپیوتر وصل کرد. هر تلاشی از این نوع  توسط  برنامه ویژه ای به  ثبت می رسد.

الکساندر توکارنکو عضو «انجمن  روسای  سرویس  امنیت اطلاعات» معتقد است که ایجاد  « بخش بسته  انتقال اطلاعات»  — یک گام  قانونمند در  توسعه و پیشرفت  « اینترنت  نظامی»  روسیه است.

—   به نظر من،  ایجاد  سیستم واحد  اطلاعاتی نیروهای مسلح  — یک پدیده کاملا طبیعی است و هدف سیستم های پراکنده اطلاعاتی انواع  نیروها را تشکیل می داد.  سیستم واحد  امکان  تبادل  موفق تر اطلاعات را فراهم می سازد».

الکساندر توکارنکو در مصاحبه با رادیو « اسپوتنیک» گفت، ایجاد سیستم  ارتباطاتی  در وزارت دفاع فدراسیون روسیه  « آسیب رسانی» به اینترنت نظامی  را غیرممکن می سازد.

—   اینترنتی که ما از آن استفاده می کنیم در  ابتدا  سیستم اطلاعاتی  وزارت دفاع آمریکا بود.  و سیستمی که در ایالات متحده ایجاد شد، یک سیستم بی دفاع بود.  هم اکنون ما  از این سیستم برخورداریم که موجب « آسیب رسانی  اینترنتی» می شود.  در وزارت دفاع روسیه  با توجه  به خبر دریافتی،  از همان ابتدا موضوع تأمین دفاع  در نظر گرفته شد.  زمان نشان خواهد داد  که کیفت کار  این اینترنت در چه سطحی است. اما این سیستم،  آن سیستم بی دفاع اولیه وزارت دفاع آمریکا نیست».

 به عقیده کارشناس روسیه، در آینده می توان  در انتظار  تلاش  جمعی  نهادهای مختلف روسیه در ایجاد  سیستم انفورماتیک   امن بود.

—  اصولا این سیستم ها فقط در وزارت دفاع ایجاد نمی شوند.  به احتمال زیاد، تعامل بین نهادی  رخ خواهد داد  اما در این خصوص هنوز تصمیمگیری نشده است.  زیرا سیستم ها  توسط نهادهای متفاوت  و بر اساس پلتفرم های مختلف ایجاد شدند که اتحاد آنها کار ساده ای نیست. ایجاد یک سیستم واحد نیاز به زمان و سرمایه  دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала