معاون اول شورای مفتیان روسیه: در کنار زبان عربی، فارسی نیز باید در روسیه فراگیر شود

© Sputnik / Vladimir AstapkovichМусульмане в день праздника жертвоприношения Курбан-Байрам у Московской Соборной мечети
Мусульмане в день праздника жертвоприношения Курбан-Байрам у Московской Соборной мечети - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول شورای مفتیان روسیه گفت: روسیه با دارا بودن ۲۵ میلیون مسلمان بزرگ‌ترین دولت اروپایی اسلامی به‌حساب می‌آید و تنها در مسکو دو میلیون مسلمان وجود دارد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم/ قم- دمیر حضرت محی‌الدین ظهر امروز در بازدید از پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: ما در چند روز گذشته اجتماعی با حضور 250 ائمه جماعات از کشورهایمختلف داشتیم که در ابتدا فکر می‌کردیم با دعوت از شیعیان مورد اعتراض دیگران قرار خواهیم گرفت که جزء جوانانی که در فیس بوک به ما اعتراض کردند اغلب علما از این دعوت تشکر کردند.

وی ابراز کرد: همین توافقی که با مجمع جهانی تقریب مذاهب داریم با موسسه‌ای در ترکیه هم داریم که 5 سال است در حال ترجمه آثار آن‌ها در روسیه هستیم ولی موسوعه السنه النبویه گام مهمی در تقریب مسلمانان دارد.

معاون اول شورای مفتیان روسیه خاطرنشان کرد: ترجمه تمام 62 جلد موسوعه السنه النبویه به زبان روسی می‌تواند برای میلیون‌ها مسلمانی که به زبان روسی صحبت می‌کنند مهم باشد چراکه مشترکات دو مذهب به بهترین شکل در آن ارائه‌شده است.

وی بابیان اینکه ایران و روسیه از جهت سیاسی رابطه بسیار خوب و نزدیکی دارند، گفت: خوشبختانه اعتماد خوبی بین دو کشور وجود دارد و دولت روسیه هم در این زمینه حمایت‌های لازم را دارد.

محی‌الدین افتتاح بزرگ‌ترین مسجد روسیه توسط ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را از حمایت‌های دولت روسیه از مسلمانان برشمرد و افزود: تمام اقداماتی که هم‌اکنون در روسیه اتفاق می‌افتد قبلاً ممنوع بود ولی بعد از فروپاشی تاتارها و در 20 سال گذشته 7 تا 8 هزار مسجد، مدرسه، آکادمی و… برای مسلمانان در روسیه ساخته‌شده است.

وی وجود 25 میلیون مسلمان در روسیه را مدنظر قرار داد و اضافه کرد: روسیه بزرگ‌ترین دولت اروپایی اسلامی به‌حساب می‌آید و تنها در مسکو دو میلیون مسلمان وجود دارد.

معاون اول شورای مفتیان روسیه ادامه داد: با نگاهی به اجداد خودمان در روسیه به این نکته پی می‌بریم که درگذشته نیاکان ما به فارسی، عربی  و ترکی صحبت می‌کرده‌اند و ما به دنبال آن هستیم در کنار همه‌گیر شدن زبان عربی، زبان فارسی نیز در روسیه فراگیر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала