آمریکا دیگر نمی تواند روسیه را تحریم کند، تنها سرایدار کرملین باقی مانده است

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا دیگر نمی تواند روسیه را تحریم کند، تنها سرایدار کرملین باقی مانده است
آمریکا دیگر نمی تواند روسیه را تحریم کند، تنها سرایدار کرملین باقی مانده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ایالت متحده آمریکا از تمامی گزینه های خود برای تحریم روسیه استفاده نموده است.

این خبرگزاری در ادامه می گوید، کاخ سفید به بررسی اعمال تحریم های جدید بر روسیه به عنوان اهرمی جهت فشار بر مسکو، در خصوص بحران سوریه می پردازد. اما جان کری، سخنگوی ایالت متحده آمریکا در این خصوص اظهار نظری ننموده است، همچنین اتحادیه اروپا نیز در جلسه هفته پیش در خصوص تشدید تحریم ها بر علیه روسیه نیز حرکتی انجام نداد.

مایکل کافمن، محقق علمی در دانشگاه کنان در واشنگتن اظهار نمود: "رئیس جمهور حق اعمال تحریم را دارد، اما کسی در روسیه به غیر از سرایدار کرملین باقی نمانده که بتوان بر او اعمال تحریم نمود.

خاطر نشان می سازیم، تحریم های وضع شده در بخش مالی و فهرست خاصی از شخصیت های روس دیگر سودی ندارد. مدتی پیش ایالت متحده آمریکا خود مجبور به لغو تحریم شرکت "روسوبورون اکسپورت" گردید، زیرا می بایست قطعات یدکی هلیکوپترهای می-17 نیروی هوایی افغانستان را از روسیه خریداری نماید.

به نقل از مقامات دولتی آمریکا، این کشور تحریم کاملا جدی را بر علیه روسیه اعمال نخواهد نمود. در واقع، به طور شفاهی، واشنگتن می تواند از خرید اوراق بهادار روسیه جلوگیری نماید، و یا اینکه روسیه را از استفاده سیستم بین بانکی سوئیفت محروم نماید، اما تمامی این اقدامات در وهله نخست تأثیر بسیار منفی بر اقتصاد اروپا و جهان خواهد داشت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала