سالانه حدود 200 هزار نفر به جمعیت دیابتی های ایران افزوده می شود

© East News/Media for Medical/UIGآنالیز سطح قند در خون
آنالیز سطح قند در  خون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس اولین کنگره بین المللی و سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به اینکه زخم پای دیابتی در ایران در حال افزایش است، گفت: حدود 1.5 میلیون نفر در کشور ایران به زخم پای دیابتی مبتلا هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سید مهدی طبایی روزچهارشنبه درمراسم افتتاحیه این کنگره افزود: باتوجه به آمارهای جهانی و مطالعات مقطعی درکشور ایران تخمین زده می شود حدود 6 میلیون دیابتی در ایران داشته باشیم که یک چهارم آنها امکان ابتلا به زخم پای دیابتی را دارند و برهمین اساس پیش بینی می شود که حدود 1.5 میلیون نفر به زخم پای دیابتی مبتلا باشند.

وی اظهار کرد که براساس آمارها سالانه حدود 200 هزار نفر به جمعیت دیابتی های ایران افزوده می شود که این موضوع سبب افزایش زخم پای دیابتی می شود.

رییس کنگره زخم و ترمیم بافت گفت که سبک زندگی و پیرشدن جامعه سبب افزایش این عارضه است

طبایی با اشاره به اینکه زخم دلایل مختلفی دارد، بیان کرد: دیابت یکی ازدلایل ابتلا به زخم است و شایع ترین عامل آن، بیماری های عروقی است که افراد زیادی را براثر این بیماری به زخم مبتلا می شوند.

وی با اشاره به اینکه زخم بار مالی فراوانی بر روی دوش نظام سلامت و خانواده ها می گذارد، گفت: پیش بینی می شود تا سال 2020 حدود 22 بیلیون دلار هزینه درمان زخم های مزمن در دنیا شود.

طبایی گفت: فرد دارای زخم مزمن که دچار قطع عضو می شود امکان کار و معیشت ندارد و به همین دلیل، بنیان خانواده در معرض تزلزل قرار می گیرد.

وی اظهار کرد که جهاد دانشگاهی رسالت خود می داند در جهت برطرف شدن معضلات مهم حوزه سلامت مانند زخم، گام بردارد و تلاش کند تا الگوهای مناسبی در این زمینه ارایه کند.

طبایی گفت: حوزه زخم و ترمیم بافت حوزه گسترده و چالش زا در کشور ایران است و به همیت دلیل متولیان حوزه سلامت باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی، ارائه آخرین دستاوردهای علمی، انتقال تجارب و بیان یافته های علمی را از مهمترین اهداف این کنگره اعلام و اظهار امیدواری کرد که با کمک محققان بتوان کمک های بهتری به بیماران این حوزه ارائه کرد.

 

***ضرورت راه اندازی کلینیک های زخم

مدیرگروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت: کلینیک های زخم برپایه علمی باید در نقاط مختلف ایران راه اندازی شود تا بیماران خدمات درمانی جامع و کامل دریافت کنند.

دکتر محمدرضا ظفرقندی افزود: درمان زخم کاری بین رشته ای است و تیم متخصص باید برای بهبودی آن اقدام کند.

وی ادامه داد که در این تیم باید متخصصانی اعم از جراحی، پوست، داخلی و غدد و پرشکان عمومی باید حضور داشته باشند و با مشورت هم این معضل را برطرف کنند.

ظفرفندی ادامه داد که تصور غلطی که زخم را می توان با یک پاسمان خوب کرد، می تواند سبب پیشرفت، بهبودی نیافتن این عارضه و حتی قطع عضو فرد بیمار شود.

وی با اشاره به اینکه بروز زخم علت مختلفی دارد، گفت: دیابت، واریس و تنگی و انسداد عروق از جمله دلیل ایجاد زخم است و با بررسی دقیق و صحیح زخم می توان به درمان آن پرداخت.

مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه داروها حدود 20 درصد در درمان این عارضه نقش دارند، گفت: نرسیدن خون و نورپاتی از مهمترین عوامل برای برطرف کردن زخم پای دیابتی است.

وی اظهار کرد که در نورپاتی با گچ های مخصوص باید فشار را از این ناحیه برداشت و سپس برای بهبودی، درمان دارویی را انجام داد.

ظفرقندی بیان کرد که در زخم های هستیمیک تا رگ خون رسان باز نشود معضل برطرف نخواهد شد و در این صورت دارو به محل زخم نمی رسد تا زخم مداوا شود.

 

اولین کنگره بین المللی و سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با حضور محققان و پزشکان، امروز (5 آبان ماه) در سالن همایش بیمارستان میلاد آغاز به کار کرد و تا 7 آبان ماه به کار خود ادامه می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала