گزارش و تحلیل

ترس داعشی ها از زنان کرد

© REUTERS / Ahmed Jadallaزنان پیشمرگ کرد
زنان پیشمرگ کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داعشی ها از زنان پیشمرگ می ترسند.

واحد های پیشمرگ زنان کرد در عملیات آزادسازی  موصل  که توسط ارتش عراق  و نیروهای پیشمرگ آغاز شد، شرکت داشتند.  خبرنگار « اسپوتنیک» با  چند نفر از  زنان واحد پیشمرگ کرد  به گفتگو نشست که در جبهه های  « حضر» ، « نفران» و » بعشیقه»  جنگیدند.

بریوان صالح بر، فرمانده 32 ساله واحد زنان در مصاحبه با « اسپوتنیک»  قصد قاطع زنان  رزمنده پیشمرگ  در  نبرد با « دشمن مشترک»  برای دستیابی به زندگی  آزاد برای زنان و  تمام ساکنان منطقه  تا پیروزی نهایی را مورد تأیید قرار داد. « بیش از دو سال است که ما در حال جنگ با داعش هستیم. صدها زن در صفوف ما می جنگند.  در بین آنها زنانی  هستند که در نبردهای سنگین و بیرحمانه  با جهادگرایان کشته شدند.  شبه نظامیان داعش ، با دیدن زنان رزمنده پیشمرگ  دچار ترس و هراس می شوند و سعی می کنند   وارد درگیری آشکار با آنها نشوند. به اعتقاد آنها،  کشته شدن به دست زنان ننگ آور است  و آنها نمی توانند  به بهشت برسند.  از همان آغاز عملیات موصل،  ما در خط اول جبهه جنگیدیم و توانستیم  شبه نظامیان را از سه روستا بیرون برانیم. برای  زنان  در اراضی تحت اشغال جهادیست ها زندگی نمی تواند راحت باشد.  آنها زندگی می کنند، ولی آن را نمی توان زندگی نامید.  ما برای دستیابی به  زندگی آزاد و دمکراتیک  است که با داعش می جنگیم، به خاطر کشور خود ، برادران خود و زنان کشور خود.  ما برای جنگیدن تا پیروزی نهایی آماده هستیم».

 نیجان سولین روژه لات 27 ساله  تعریف کرد که برای  جنگ با داعشی ها  از  محل سکونت کردها در ایران (روژه لات)  به سوریه آمد. «  من مانند دهها نفر از هموطنانم ، خانواده خود را ترک و از ایران  برای جنگ با داعش به اینجا آمدم.  هم اکنون در نبردهای جبهه « باشیق» و نفران شرکت داریم.  ما توانستیم  چند شبه نظامی را نابود کنیم.  آنها خیلی از ما می ترسند.  جهادیست های داعش  بخش قابل توجه نیروهای خود را از دست داده اند. حالا فاقد نیروی کافی برای  حمله و  دفاع از خود هستند».

نیجان گفت که واحد زنان پیشمرگ  قصد دارد « یزیدی» ها را  که در اسارت داعش های قرار دارند آزاد کنند  و « تا زمان نابودی آخرین داعشی، صحنه نبرد را ترک نخواهند کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала