گمانه‌زنی‌های پلیس آلمان از وجود یک اقدام تروریستی قریب‌الوقوع

© REUTERS / Wolfgang Rattay Автомобиль немецкой полиции на площади города Кельна
Автомобиль немецкой полиции на площади города Кельна - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس ایالت تورینگن واقع در شرق آلمان اعلام کرد، مقامات آلمان امروز (سه شنبه) در پنج ایالت فدرال این کشور ۱۳ حمله ضد تروریستی انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا- پلیس ایالت تورینگن گفت: حملات ضد تروریستی امروز توسط پلیس پنج ایالت فدرال تورینگن، هامبورگ، وستفالن، راین شمالی، زاکسن و بایرن انجام شد.

مقامات ایالت تورینگن گفتند: گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه یک اقدام تروریستی ممکن است قریب‌الوقوع باشد. گمانه‌زنی‌های پلیس آلمان از وجود یک اقدام تروریستی قریب‌الوقوع

عملیات ضد تروریستی پلیس در چند ایالت آلماناز سحرگاه روز سه‌شنبه عملیات ضد تروریستی در چند ایالت آلمان در جریان است. پلیس آلمان چندین خانه را تفتیش کرده است. تحقیقات تا کنون به نشانه‌ای دال بر خطر عینی حمله تروریستی رسیده‌اند.

پلیس آلمان در حال عملیات ضد ترور در چندین ایالت این کشور است. به گزارش اداره جنایی ایالت تورینگن، پلیس ۱۲ خانه و محل اجتماعات عمومی را در تورینگن، هامبورگ، نوردراین-وستفالن، زاکسن و بایرن به طور همزمان تفتیش کرده است. طبق اعلام اداره یاد شده، تا کنون شواهدی مبنی بر اینکه خطر حمله تروریستی وجود داشته باشد، به دست نیامده است.

دلیل عملیات امروز پلیس آلمان تحقیقاتی است که از سال ۲۰۱۵ درباره یک شهروند ۲۸ ساله روس در جریان است. این شهروند مظنون به تدارک عملیاتی به شدت خشونت‌بار و خطرناک در آلمان است.

گفته می‌شود که این شهروند روس چک‌تبار است و قصد داشته به نیروهای جهادگرای "دولت اسلامی" در سوریه بپیوندد.

پلیس آلمان در جریان تحقیقات خود درباره شهروند ۲۸ ساله روس به ۱۰ مرد و ۳ زن تبعه روس دیگر مظنون شده که در سنین میان ۲۱ و ۳۱ سال قرار دارند؛ ساکن ایالت‌های تورینگن، هامبورگ و دورتموند هستند و اتهام‌شان فعالیت در زمینه تامین مالی تروریسم است.

به گزارش اداره جنایی فدرال آلمان، همه افراد مظنون پناهجویانی هستند که وضعیت اقامتی‌شان در آلمان هنوز روشن نیست.

قرار است در طول روز نتیجه تحقیق و تفتیش نیروهای ویژه علمیاتی پلیس آلمان اعلام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала