بیش از یک سوم از نمایشنامه های شکسپیر توسط او نوشته نشده بودند

© Sputnik / Alexandr Smotrovشکسپیر به ماری جوانا معتاد بود
شکسپیر به ماری جوانا معتاد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از روزنامه "گاردین" در این رابطه گزارش می دهد که مطالعات اخیر محققان در رابطه با نگارش نمایشنامه های شکسپیر نشان داده است که این نمایشنامه نویس بزرگ 17 نمایشنامه از 44 نمایشنامه خود را با همکاری هنرمندان معاصر نوشته بوده است.

در این پروژه، 23 محقق از پنج کشور حضور داشته و به انطباق نسخه جدیدی از آثار کامل شکسپیر از انتشارات دانشگاه آکسفورد پرداختند.
بدین ترتیب مشخص شد که برخی از آثار این شاعر معروف بود به تنهایی خلق نشده اند و افراد دیگری نیز در این موضوع حضور داشته داشتند. در تعدادی از آثار نیز دیده شده است که بعضی از افراد ناشناس پس از آنکه شکسپیر نمایشنامه را به تئاتر ارائه کرده بود، در آن تغییر ایجاد کرده بودند. هویت این افراد که به آنها به اصطلاح دستیار نویسنده می گویند، شناسایی شده و بر روی نسخه جدید اثر وی منتشر خواهد شد.
آثار شکسپیر هنوز هم موضوعات واقعی دنیا را دربر میگیرند. این نمایش نامه ها هم در دنیای علم و هم در بخش های کارگردانی و نمایش نامه نویسی از محبوب بالایی برخوردار هستند. سوژه ها و موضوعات آثار شکسپیر در دنیای هنر امروزی، به نوعی پیشرفته شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала