گزارش و تحلیل

حفاری با هدف تخریب مسجد الاقصی یا تروریسم بیشتر؟

© Sputnik / M.Urchenko /  مراجعه به بانک تصاویر المسجد الأقصى
المسجد الأقصى - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم اینکه سازمان یونسکو رسما اعلام کرد که مسجد الاقصی میراث فرهنگی مسلمانان می باشد اما نخست وزیر اسرائیل با زیر پا گذاشتن همه مقررات بین المللی در صدد تخریب مسجد الاقصی بر آمده و اصرار به کنکاش زیر این مسجد می نماید.

چندین دهه است که اسرائیلی ها در اطراف و زیر مسجد الاقصی کنکاش می کنند تا شاید یک اثر کوچک از تاریخ یهودیان در آن مکان پیدا کنند و بتوانند با همین ادعا مسجد الاقصی را تخریب کنند ومعبد جدید سلیمان را آنجا بنا کنند اما طی چندین دهه حتی یک اثر کوچک را نیز نتوانستند پیدا کنند که بتواند این ادعای آنها را ثابت کند و به ناچار سازمان یونسکو مجبور شد نظر خود مبنی بر اسلامی بودن این مکان را اعلام کند.
اعلام این نظریه کارشناسی در شرایطی است که همه جهانیان به قدرت و نفوذ ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در سازمان ملل و همچنین تشکیلات وابسته به آن واقف هستند.
در این شرایط بدیهی است که اسرائیلی ها چنین نظریه ای را نپذیرند و بیش از پیش تلاش کنند زیر مسجد الاقصی حفاری کنند تا شاید بتوانند اثری پیدا کنند. امری که مخالف همه مقررات و توافقات و تعهدات بین المللی می باشد چرا که پس از ثبت یک اثر تاریخی هرگونه فعالیتی در جهت تخریب آن چه بصورت عمدی و چه بصورت غیر عمدی نوعی جنایت در حق تاریخ بشریت به حساب می آید.
اما به هر حال ظاهرا آقای بنیامین نتایاهو راه دوم را اختیار کرده، یعنی تصمیم دارد حالا که این مسجد به نام مسلمانان ثبت شده آنقدر زیر آن حفاری به عمل آورد تا به یکباره این مسجد فرو بریزد و بعدا اعلام کنند که اتفاقی بوده که پیش آمده و دیگر کاری نمی شود کرد.
کاری که به جز داعش ومادر آن یعنی القاعده و جد اکبر آنها یعنی پیروان وهابیت هیچ گروه دیگری در تاریخ بشریت آن را انجام ندادند.
البته در اسلام هم بحثی به نام اسرائیلیات وجود دارد که نشان می دهد از همان صدر اسلام برخی یهودی ها برای تخریب اسلام به دین اسلام ورود کردند و بدعت ها و خرافات زیادی را در دین اسلام کاشتند تا امروز با گروه هایی همچون داعش بتوانند درو کنند.
دلیل انتفاضه های فلسطینی تعرض اسرائیلی ها به مسجد الاقصی بود و این رفتار اسرائیل ممکن است موجب تشنج آفرینی و بالطبع واکنش تلافی جویانه از طرف مسلمانان گردد.
شاید هم اسرائیلی ها می خواهند مسلمانان دست به چنین کارهایی بزنند تا توجیهی برای حمله وتعرض به فلسطینی ها داشته باشند.
ظاهرا به نظر اسرائیلی ها امروزه شرایط برای حمله و تعرض به فلسطینی ها بسیار خوب است چون همه آنهایی که روزی حامی فلسطینی ها بودند با هم درگیر هستند. ارتش های عربی از هم پاشیده اند و کشورهایی که روزی نسبت به اسرائیل اظهار دشمنی می کردند به دنبال رابطه با اسرائیل می باشند.
زمانی رهبران کشورهای عربی واهمه داشتند که خبری در مورد ارتباط آنها با اسرائیلی ها منتشر گردد اما امروزه مشاهده می کنیم که برای برقراری رابطه با اسرائیل صف بسته اند و از اینکه رابطه آنها با اسرائیل رسانه ای شود واهمه ای ندارند.
با توجه به این اوضاع اگر احیانا تعرض اسرائیلی ها به مقدسات مسلمانان بیشتر شود و کشورهای عربی خط و مشی خود در برقراری رابطه با اسرائیل را تغییر ندهند و نسبت به این تعرض ها واکنش نشان ندهند بدیهی است که ملت ها دست به کار می شوند و شاهد افزایش عملیات تروریستی در سطح جهان خواهیم بود.
چون اگر به ریشه تاسیس همه گروههای تروریستی اسلامگرا نگاه کنید متوجه می شوید که همه این گروه ها عموما به این دلیل تشکیل شده اند که مسلمانان از عملکرد رهبران خود در قبال اسرائیل و ایالات متحده ناراضی بودند و تصمیم گرفتند خود دست به کار شود.
موضوع مسجد الاقصی هم از این مساله نه فقط مستثنا نیست بلکه همیشه بصورت تاریخی در صدر قرار داشته به این دلیل می توان گفت تصمیم جدید آقای نتانیاهو ممکن است نه فقط کل منطقه بلکه جهان را دچار آشوب جدیدی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала