پنتاگون: قدرت نظامی روسیه از جمله در عرصه سایبرنتیک رو به افزایش است

© AFP 2023 / Paul J. Richardsپنتاگون: قدرت نظامی روسیه از جمله در عرصه سایبرنتیک رو به افزایش است
پنتاگون: قدرت نظامی روسیه از جمله در عرصه سایبرنتیک رو به افزایش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون با اشاره به اقدامات روسیه برای تقویت نیروهای مسلح خود و افزایش توانمندی های نظامی این کشور در سال های اخیر، اعلام کرد که روسیه به خصوص در عرصه سایبرنتیک از جمله در ایجاد سامانه های خفه کن جی پی اس و استفاده از پهپادها دستاوردهای چشمگیری دارد.

به گزارش "اسپوتنیک"، اریک فانینگ وزیر ارتش آمریکا امروز دوشنبه گفت که روسیه از سال 2014 یعنی از زمان بروز اختلاف با آمریکا بر سر اوکراین، فعالیت نیروهای مسلح خود در بعضی عرصه ها را به نحو قابل توجهی بهبود داده است. بنا بر این پنتاگون تصمیم گرفته است دفتر فن آوری واکنش سریع را دایر کند که قرار است فن آوری های نظامی دشمنان بالفعل را زیر نظر داشته و این موضوع را به طور مداوم پیگیری نماید.
این دفتر در چارچوب ارتش آمریکا ایجاد و آغاز به کار کرده است.
فانینگ گفت: "ما ناگهان متوجه شده ایم که ارتش روسیه در سال های اخیر به نهادی تبدیل شده که می تواند معلومات و تجربیات مختلفی از جمله معلومات و تجربیات ما را بهتر از آنچه انتظار داشته ایم، بیاموزد و آنها را به کار گیرد".
وی افزود: "ما طی 15 سال اخیر مطمئن بودیم که برتری قاطعانه ای در عرصه نظامی داریم اما حالا اوضاع تغییر کرده و نظر ما در این مورد هم دچار تغییر شده است".
با این حال وزیر ارتش آمریکا تاکید کرد که پنتاگون می تواند "بازداشتن مطمئن روسیه" را تامین کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала