مسکو از کشورهای عرب خلیج فارس برای حمایت از تروریست های ضدسوری انتقاد کرد

© Sputnik / Maksim BlinovЗдание министерства иностранных дел России в Москве
Здание министерства иностранных дел России в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه با انتقاد از همپیمانی چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس با گروه کشورهای غربی ضدسوری به ویژه انگلیس، فرانسه و بلژیک برای خودداری از محکومیت اقدام های تروریست ها در سوریه انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه روسیه که روز یکشنبه انتشار یافت، ضمن اشاره به برگزاری نشست اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل به خواسته انگلیس و چند کشور حامی گروههای مسلح و تروریستی ضدسوری، آمده است: برخی کشورهای غربی برای توجیه اقدام های تروریست ها و همدستان آنها در حلب تلاش کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: بحث های انجام شده در نشست پراکندگی دیدگاهها، اختلاف عقاید و ارزیابی ها در مورد حلب را نشان داد، اما تلاش برخی کشورها برای اینکه مسئولیت رویدادهای منطقه و بیش از همه در شرق حلب را بر دوش روسیه بگذارند، حیرت آور بود.

وزارت خارجه روسیه نوشته است: از سوی دیگر، برخی تلاش ها هم برای توجیه اقدام های تروریست ها و همدستان آنان انجام شد و همچنین در باره ایجاد رعب و وحشت بین ساکنان منطقه و گلوله باران بخش های غربی حلب از منطقه شرقی سکوت کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: این کشورها همچنین رعایت آتش بس و دسترسی به کمک های انسانی برای ساکنان حلب را که با مشارکت روسیه و سوریه انجام گرفته، نادیده می گیرند.

«حیرت انگیزتر از همه این اقدام ها، رای گیری در باره متن پیشنهادی روسیه برای قطعنامه نشست ویژه سوریه بود که انگلیس، فرانسه، بلژیک و شماری از کشورهای غربی و حوزه خلیج فارس از محکومیت کمک رسانی خارجی به تروریست های بین المللی ضدسوری، پذیرفتن ضرورت جدا کردن معارضان میانه رو از تروریست ها و همچنین حمایت از تلاش های استفان د میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در مورد شرق حلب خودداری کردند.»

اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه پس از پایان نشست ویژه، قطعنامه پیشنهادی انگلیس علیه سوریه را به رغم 23 رأی مخالف و ممتنع، با 24 رأی مثبت به تصویب رساندند.

این قطعنامه کمیسیون تحقیقات مستقل سازمان ملل را در اقدامی همسو با خواسته های کشورهای غربی و عربی، موظف به ارائه گزارش و تحقیق درباره عاملان نقض حقوق بشر در حلب می کند.

آلکسی بورودافکین نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به این موضوع گفت که انگلیس و کشورهای همپیمان تلاش می کنند، مانع سرکوب هوایی تروریست ها شوند تا پس از تجدید قوا، به «اقدام های وحشیانه» خود ادامه دهند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала