روسیه خواهان افزایش صادرات غیرنفتی به الجزایر، ایران و مصر است

© Sputnik / Vitaliy Timkivروسیه خواهان افزایش صادرات غیرنفتی به الجزایر، ایران و مصر می باشد
روسیه خواهان افزایش صادرات غیرنفتی به الجزایر، ایران و مصر می باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروژه اقتصادی "بردار شرقی" در روسیه اعلام نمود: روسیه خواهان افزایش صادرات غیرنفتی به الجزایر، ایران و مصر می باشد. به گزارش تحلیل تازه در مرکز صادرات روسیه، از آغاز امسال تقاضای کالاهای غیرنفتی کاهش می یابد.

بیشترین کاهش صادرات مختص به فلزات گرانبها و مواد شیمیایی بوده است. شرکای روسیه چون: هلند، آلمان و قزاقستان خرید محصولات سنتی تجاری خود را از روسیه کاهش دادند، اما  علاقه به خرید کالاهای روسی از سوی ایران، الجزایر و مصر افزایش یافته است.

راشا تودی در خصوص تغیر جهت بازار روسیه به سمت شرق گزارشی تهیه نموده است. بزرگترین خریدار کالاهای غیرنفتی روسیه کشورهای آفریقای شمالی و آسیا می باشند. در نتیجه، افزایش صادرات به الجزایر به رکورد 245 درصد، ایران 63 درصد و مصر به 13 درصد رسید، صادرات به چین نیز به میزان 2 درصد افزایش یافت. محصولاتی چون پلاتین، ذرت، گندم و روغن آفتابگردان در صدر کالاهای صادراتی به خارج می باشند.

والری میرینف در این زمینه می گوید: "کاهش فعالیت سرمایه گذاری در اقتصاد روسیه از سال 2012، و همچنین تنش های ژئوپولیتیک و تحریم ها بر خریدارهای سابق ما تاثیر خود را بر جای گذاشت". به نقل از ایشان، الجزیره، ایران و مصر در حال افزایش همکاری با کشورهای توسعه یافته  در جهت استحکام ارتباطات خود با آسیا می باشند، در عین حال روابط خود با اروپا را حفظ نموده اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала