کرملین: پیروزی بر داعش در موصل بسیار حیاتی است، حتي اگر غرض ورزانه باشد

© AP Photo / Militant website via APکرملین: پیروزی بر داعش در موصل بسیار حیاتی است
کرملین: پیروزی بر داعش در موصل بسیار حیاتی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اظهارات مقامات کرملین، به اعتقاد روسیه حفظ تمامیت ارضی عراق بسیار ضروری می باشد، حتی اگر عملیات نیروهای آمریکا در موصل یک هدف غرض ورزانه "تاثیر بر انتخابات آمریکا" یا برای ایفای نقش در تاریخ باشد، با این وجود اگر این عملیات نتیجه موفقیت آمیز پیروزی بر گروه تروریستی داعش را به همراه داشته باشد، این پیروزی بسیار پر اهمیت می باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با برنامه "خبر شنبه" در کانال روسیه 1 افزود: "البته برای ما بسیار مهم است که پشت این عملیات، غرض ورزی هایی چون نقش آفرینی در تاریخ یا غیره مطرح نباشد. اما اگر پیروزی بر گروه تروریستی داعش بدست بیاید، در آن صورت رضایت از اجرای عملیات بسیار خواهد بود".

این سخنان پاسخ دیمیتری پسکوف به سوالات مطرح در این برنامه بود، اما گویا از دیدگاه ایشان، عملیات موصل ماهیت غرض ورزانه ای چون تاثیر گذاری بر "انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" را با خود به همراه دارد.

پسکوف در پایان اظهار داشت: "روسیه خواهان تمامیت ارضی و سیاسی عراق می باشد. و این تمامیت ارضی بدون چون و چرا باید حفظ گردد". "این یک ضرورت برای امور منطقه می باشد". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала