نوشابه های الکلی

© Fotolia / Fesenkoفروش نوشیدنی های الکلی
فروش نوشیدنی های الکلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه مصرف نوشابه های الکلی کاهش یافته است.

در عرض 8  ماه  سال جاری اهالی روسیه نوشابه های الکلی کمتری در مقایسه با  دوره مشابه سال 2015 میلادی  خریدند. مطابق  با داده های « آمار روسیه» ، فروش نوشابه های الکلی  تقریبا به مقدار  یک میلیون  -  از 65 میلیون و 500  تا 64 میلیون و 700 هزار لیتر- کاهش  یافته است. این کاهش در رابطه با تمام انواع نوشابه های الکلی — ودکا،  کنیاک،  برندی، شراب، شامپاین و آبجو — صدق می کند.  اما کارشناسان  معتقدند که  دلیلی برای خوشبینی  در این زمینه وجود ندارد.  کاهش فروش نوشابه های الکلی  هیچگونه ارتباطی با  مصرف آن ندارد.  در روسیه مثل همیشه   نوشابه های الکلی مصرف می شود و رقمی که آمار روسیه  اعلام کرده است  با تصویر واقعی  مقدار مصرف نوشابه های الکلی  در کشور یکسان نیست.

یوگنی برون  متخصص ارشد در اعتیاد  وزارت بهداشت و بهداری روسیه گفت: «  بدشواری می توان گفت  که آیا  مصرف نوشابه های الکلی در کشور واقعا کاهش یافته است یا نه.  فقط می توانم بگویم در شهرهای بزرگ که درآمد مردم خوب است،  مقدار  نوشابه های الکلی مسموم کننده کاهش یافته است.  این شاخص در مسکو 25 درصد است. این گرایش در سال 2013 میلادی  آغاز شد.  اما هیچ کس نمی داند وضع در شهرهای کوچک  50 هزار نفری و یا قصبات  و  روستاها چگونه است».

مطابق با داده های « آمار روسیه»  کاهش مصرف نوشیدنی های  الکلی  قوی  کمتر از  دیگر نوشیدنی های الکلی  است — کاهش  ودکا و لیکور  فقط 1 درصد  در مقایسه با سال 2015 میلادی.  کنیاک، برندی  و کالوادوس  حدود 3 درصد، اما فروش شامپاین  و  شراب  هر کدام 5 و  12 درصد به ترتیب کاهش نشان داده است. بررسی کارشناسی این ارقام،  گویای آن است  که ساکنان روسیه واقعا  نوشیدنی های الکلی کمتری مصرف کرده اند.  اما  مقدار الکل سرانه کاهش نیفتاده است.

وادیم دروبیز، مدیر مرکز  بررسی  بازارهای فدرال و منطقه ای  نوشیدنی های الکلی  در این خصوص گفت: «  کاهش مصرف الکل عمدتا با  دموگرافی مرتبط است.  موضوع از این قرار است که در روسیه از سال 1990  تا 1998  تعداد کودکان دوبار کمتر از دهه پیش بوده است. افراد در سنین 18 تا 55 سال بیش از سنین دیگر  نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند.  به دلیل « چاه دموگرافی»  که روسیه در سال 1990  در آن افتاد ،  مصرف کنندگان نوشیدنی های الکلی در روسیه 9-8 میلیون نفر کمتر شدند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала