تجلیل سردار پاکپور از خانواده شهدای وحدت سیستان و بلوچستان

© Photo / Wikimedia/MrInfo2012پایان رزمایش دوروزه نیروهای بسیجی در ایران
پایان رزمایش دوروزه نیروهای بسیجی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ایران گفت: اگر سیستان و بلوچستان در مسیر فعلی با سرعت و شتاب بیشتری پیش برود ظرف ۱۰ سال آینده این استان به محور اصلی توسعه و تجارت شرق کشور ایران تبدیل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان- عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در مراسم هفتمین سالگرد "شهدای وحدت" سیستان و بلوچستان که در حسینه "شهیدان میرحسینی" تیپ 110 سلمان فارسی سپاه پاسداران شهر زاهدان در حال برگزاری است، اظهار داشت: مردم استان سیستان و بلوچستان مایه فخر کشور و مدافعان اصیل ایران هستند و این استان جزو اولویت‌های نظام است.

به گزارش تسنیم، در ادامه این مراسم سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی دیگر از مسئولان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خانواده‌های شهدای وحدت، خانواده سردار شهید حبیب لکزایی و خانواده شهیدان مایلی و حجتی‌فر که در حادثه اخیر سقوط جایروپلن سپاه در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند، تجلیل کردند.

خلبان احمد مایلی و جعفر حجتی کمک‌خلبانش عصر روز 19 مهرماه و همزمان با شب تاسوعا و در جریان سقوط یک فروند هواپیمای فوق‌سبک جایرو پلن متعلق به نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه ایرانشهر و نقطه صفر مرزی و هنگام بازگشت از یک مأموریت شناسایی به شهادت رسیدند.

احمد مایلی فرمانده گردان هوایی یگان ویژه صابرین بود و در سطح نیروهای مسلح یکی از زبده‌ترین اساتید سقوط آزاد و پرواز با هواپیماهای فوق‌سبک به شمار می‌رفت.

وی جزو اساتید برجسته‌ای بود که آموزش‌های بسیاری از نیروها را در سطح نیروهای مسلح به‌عهده‌ داشت و از نخبگان عرصه چتربازی، سقوط آزاد و پرواز با هواپیماهای فوق‌سبک به شمار می‌رفت.

وزیر کشور ایران در ادامه از سردار شهید شوشتری به عنوان شهید تقریب و الگوی گسترش وحدت نام برد و عنوان کرد: شهید "نورعلی شوشتری" از شخصیت‌های برجسته ایران بود و که در راستای گسترش وحدت و نزدیک کردن دل‌های مردم به یکدیگر تلاش کرد.

رحمانی فضلی افزود: سردار شهید شوشتری از افرادی بود که با نثار جان خود امنیت و آسایش را برای ایران به ارمغان آوردند.

وی افزود: تفکر و سیره شهید شوشتری به عنوان فرمانده من در سپاه خراسان، همواره بر اخلاص، تواضع و حرکت در مسیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و تقریب استوار بود.

وزیر کشور شهادت را یک پاداش الهی برای انسان‌های بااخلاص، پاک سرشت و مومن دانست و خاطرنشان کرد: شهدای وحدت و دیگر شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی با تکیه بر حرکت در مسیر الهی به موهبت شهادت دست یافته‌اند و امروز همه ما باید در مسیر آنها حرکت کنیم.

رحمانی فضلی شهدا را شاخص مسئولان و آحاد مردم خواند و تاکید کرد: همه ملت ایران باید در راستای تداوم راه و آرمان‌های شهدا گام بردارند و عملکرد خود را با شهدا بسنجند.

وی گفت: مهم‌ترین هدف و آرمان شهدا تقویت دین خدا، مبارزه با ظلم و حمایت مظلومان از مظلومان است؛ لذا ما باید در مسیر دستیابی به این آرمان حرکت کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала