چهار محور ویژه ورزش بانوان در برنامه ششم توسعه

© REUTERS / Stefanie LoosЖенская сборная Ирана по футболу
Женская сборная Ирана по футболу - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون امور بانوان وزارت ورزش و بانوان تاکید کرد که در برنامه ششم توسعه چهار محور اصلی ویژه ورزش بانوان پیش‌بینی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگار مهر، نشست تخصصی زن، ورزش و رسانه با رویکرد تبیین کارکردهای رسانه در توسعه ورزش بانوان امروز سه شنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در جریان این نشست رباب شهریان با بیان اینکه چهار هدف و رویکرد عمده در ورزش بانوان مورد توجه است، اظهار داشت: اصلی ترین رویکرد توسعه ورزش همگانی است، اعتقاد ما داشتن جامعه سالم است و مشارکت در این زمینه به عنوان یک هدف اصلی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش قهرمانی محور دوم فعالیت های ورزش بانوان است ادامه داد: بخش قهرمانی مهمترین بخشی است که از طرف رسانه مورد توجه قرار می گیرد دستاوردهای بخش قهرمانی ورزش بانوان را در المپیک و پارالمپیک دیدم در المپیک ۴۵ درصد از ده هزار ورزشکار شرکت‌کننده بانوان بودند در برخی کشورها بانوان نقش بیشتری در مدال‌آوری داشتند. برای حضور در این رویداد، ایران صاحب ۹ سهمیه در بخش بانوان شد که البته باید تلاش شود برای المپیک آتی به آمار بهتری برسیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش، توسعه مسائل فرهنگی را یکی دیگر از موضوعات مهم در ورزش بانوان عنوان کرد و یادآور شد: سال ۸۳ نظام‌نامه فرهنگی کشور در دستور کار قرار گرفت اما به خاطر برخی بی‌توجهی‌ها به مرحله نهایی نرسید از زمان آغاز مدیریت وزیر ورزش، اقدامات لازم انجام شد تا نظام نامه فرهنگی به تایید شورای عمومی فرهنگی برسد، در این نظام نامه ۱۰ اولویت مدنظر قرار داده شده است که در هر ۱۰ اولویت به نقش رسانه تاکید شده است.

شهریان با اشاره به چهارمین محور مورد توجه در ورزش بانوان گفت: ورزش بانوان باید به استانداردهای لازم نزدیک تر شود تا از شرایط معقول برخوردار شود، نیمی از جامعه ما متشکل از بانوان هستند، باید فضا به گونه‌ای مهیا شود تا از تخصص آنها بهره گرفته شود در حال حاضر سه رئیس فدراسیون ما بانوان هستند و در هیات های استانی نیز امور کار به دست ۴۴ بانو قرار دارد. این جایگاه مدیریتی بانوان خوب است اما باید بهتر شود.

وی با تاکید بر نقشی که رسانه ها در توسعه ورزش بانوان دارد، یادآور شد: در همه امور از جمله همگانی کردن ورزش، تعاملات بین المللی و… نقش رسانه انکارناپذیر است البته اینکه ورزش بانوان شرایطی خاص دارد و از حساسیت هایی برخوردار است گاهی مطرح کردن برخی موارد ما را به عقب برمی گرداند.

 

نایب رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه فرایند تغییرات ورزش بانوان مثبت ارزیابی می شود، به برنامه ششم توسعه که پیش رو قرار دارد اشاره کرد و گفت: توزیع عادلانه فرصت برای رشد منابع انسانی، مشارکت بانوان در بخش های مختلف، توسعه ارتباطات بین المللی و بهره مندی بیشتر از فضاهای خاص برای بانوان و ۴ محور پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه و برای ورزش بانوان است. امیدواریم بتوانیم با اجرای این برنامه ها به نتایج مورد نظر برسیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала