گزارش و تحلیل

دست های بلند نیروهای هوایی حافظ منافع روسیه است

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationДальний бомбардировщик ВКС РФ Ту-22м3 в Сирии
Дальний бомбардировщик ВКС РФ Ту-22м3 в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه کار تشکیل گروهان هوایی بمب افکن های سنگین را در خاور دور به پایان می رساند.

به گفته روزنامه ایزوستیا، این گروهان شامل موشک اندازهای راهبردی مدل تو-95 ام اس و بمب افکن های دوربرد مدل تو 22 ام 3 می شود. وظیفه این گروهان اتصال هوایی و حفاظت از حریم هوایی اقیانوس آرام در منطقه ژاپن، جزایر هاوایی و جزیره گوام است.

به گفته روزنامه مذکور، حضور موشک انداز «تباد» دومین اتصال هوایی بمب افکن های سنگین در نیروهای هوافضای روسیه است و سال گذشته به 22مین گروهان بمب افکن های سنگین وارد شده در کنار موشک اندازهای رابردی تو 160 و تو 95 ام اس و همچنین بمب افکن های دوربرد تو 22 ام 3 کار خود را آغاز کردند.

لازم به ذکر است که حضور این ناوگان هوایی تهدید یا ایجاد تشنج نیست، بلکه روسیه نیروهای دفاعی را برای وقوع هر حادثه ای آماده می کند. الکساندر سابیانین مدیر بخش برنامه ریزی راهبردی انجمن همکاری های مرزبانی و عضو شورای مرکزی حوادث راهبردی می گوید که پاسبانی از اقیانوس آرام در منطقه ژاپن، جزایر هاوایی و جزیره گوام یک ضرورت برای دفاع از مرزهای خاور دور است.

وی در ادامه توضیح می دهد: «دست های بلند نیروهای راهبردی سنگین روسیه برای دفاع از ظهور ناوگان امریکا و تهدید منافع ما در خاور دور و آسیای شرقی است. ما نمی توانیم مثل آنها عمل کنیم، اما می توانیم به صورت متقارن جلوی اقدامات نیروهای هوایی امریکا را در صورت بروز تهدید بگیریم. با استقرار گروهان هوایی بمب افکن های سنگین و شدت گرفتن روند ایجاد پایگاه های زیردریایی اتمی در منطقه کامچاتسک و مناطق حضور موقت زیردریایی ها در طول آبهای شمالی، روسیه عملا جلوی عوامل تهدید کننده امنیت را می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала