شخصیت ایرانی: کشور ما سرزمین گردشگری عشرتی نیست

© Photo / Kamyar AdlТуристы на улице Тегерана, Иран
Туристы на улице Тегерана, Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سید محمد بهشتی شیرازی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی ایران گفت این کشور سرزمین گردشگری عشرتی نیست و خارجی‌ها باید مانند «زائر» ایران را زیارت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی با اشاره به اینکه ایران جای جذابی برای گردشگری عشرتی نیست، گفت: گردشگر از نظر بنده زمانی با فرهنگ ما تناسب دارد که زائر محسوب شود و به زیارت ایران و فرهنگ ایرانی بیاید، یعنی به همان نیتی که ما به زیارت اماکن متبرکه می‌رویم.
سید محمد بهشتی شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم ، درباره فرهنگ صحیح گردشگری در ایران اظهار داشت: درباره موضوع گردشگری با همه ملاحظاتی که ما راجع به آن داریم، چند سئوال مطرح است؛ اول اینکه مقصد گردشگری در کشور ما کجاست؟ در دنیا خیلی چیزها می‌تواند باشد اما در کشور ما عمدتاً میراث فرهنگی و طبیعی است که مقصد است.
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: چرا که کشور ما جای جذابی برای گردشگری عشرتی نیست، اگر حتی کسی هم فکر کند که ما می‌توانیم زمینه را برای رشد گردشگری عشرتی فراهم کنیم، اشتباه می‌کند زیرا ما در این زمینه اصلاً بازاری نداریم. یعنی کسی حاضر نمی‌شود برای خوشگذرانی به ایران بیاید.
بهشتی درباره تعریف گردشگر خارجی در سفر به ایران عنوان کرد: گردشگر از نظر بنده فقط زمانی با فرهنگ ما تناسب دارد که زائر محسوب شود و به زیارت ایران و فرهنگ ایرانی بیاید. یعنی به همان نیتی که ما به زیارت اماکن متبرکه مان می‌رویم گردشگر خارجی نیز به همان نیت به ایران بیاید و همان اتفاق برایش بیفتد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала