گروه دانشمندان دولت جدیدی در فضا تشکیل می دهد

© Photo / NASAИзображение гигантского пузыря снятого космическим телескопом "Hubble"
Изображение гигантского пузыря снятого космическим телескопом Hubble - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه دانشمندان و کار آفرینان از کشور های گوناگون جهان اعلام کرد دولت جدید در فضا تشکیل می دهد که وابسته به دولت های قدرت های زمینی نباشد. به گزارش اسپوتنیک، نام این دولت جدید آسگارد خواهد بود که از نام اقامتگاه افسانه ای خدایان قصه های اسکاندیناوی گرفته شده است.

طبق این قصه ها آسگارد جهان بالایی است که بر فراز جهان انسانها قراردارد.
سازماندهندگان طرح جدید اعلام کردند هدفشان ایجاد شرایط برای بهره برداری صلح آمیز از فضای کیهانی است. آنها قصد دارند در سال آینده ماهواره ویژه ای برای نجات زمین در برابر زباله های فضایی، شهاب های آسمانی و دیگر عوامل نامساعد به فضا پرتاب کنند. این دانشمندان خاطرنشان کردند که می خواهند برای بهره برداری صلح آمیز از فضای کیهانی زیربنای حقوقی خارج از کنترل ملت های زمینی به وجود آورند.
ایگور آشوربیلی، دانشمند و مهنددس آذربایجانی که در سال 2013 پژوهشگاه بین المللی هوا ـ فضا (AIRC) را در وین بنیان گذاری کرده، بیشترین تلاش ها را برای تشکیل دولت جدید در فضا انجام داده است.
آشوربیلی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت:" بخش های علمی و تکنولوژیک طرح فعلی را می توان فقط با سه کلمه صلح، قابلیت دسترسی و مصونیت توضیح داد. به گفته وی طرح جدید یک طرح جهان شمول ، فراگیر و انسان دوستانه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала