استقلال طلبان کالیفرنیا قصد دارند در روسیه سفارت دایر کنند

© Fotolia / Krzysztof WiktorНациональный парк в штате Калифорния Редвуд
Национальный парк в штате Калифорния Редвуд - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جنبش استقلال طلب ایالت کالیفرنیا از برنامه تاسیس یک مرکز نمایندگی کنسولی و فرهنگی به عنوان سفارتخانه «کشور مستقل» متعلق به این ایالت آمریکا در روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، لوئیز مارینلی رئیس جنبش «استقلال آری» کالیفرنیا (Yes California) در آمریکا به شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت که قصد دارد در شهر یکاترینبورگ مرکز استان سوردلوفسک (منطقه اورال روسیه) «سفارت کشور کالیفرنیا» را دایر کند.
مارینلی در این مصاحبه گفت که در حال حاضر در شهر یکاترینبورگ حضور دارد و مشغول پیدا کردن مکان مناسبی برای تاسیس ساختمان کنسولگری سفارتخانه کالیفرنیا هست.
وی افزود: کنسولگری نخست به عنوان یک مرکز فرهنگی فعالیت و بازدیدکنندگان را با تاریخ ایالات متحده آشنا می کند و همچنین همکاری های گردشگری و کاری میان روسیه و کشور کالیفرنیا را برقرار خواهد کرد.
به گفته مارینلی، همه پرسی استقلال کالیفرنیا قرار است سال 2017 برگزار شود.
همچنین به گزارش اسپوتنیک، مارینلی در مورد فعالیت کنسولگری سفارت کالیفرنیا در یکاترینبورگ خاطرنشان کرد: با اینکه این مرکز فرهنگی از سوی استقلال طلبان کالیفرنیا لقب «سفارت» گرفته است، اما هنوز نقش موثری در جمهوری مستقل نخواهد داشت، ولی می تواند مردم روسیه را با میراث فرهنگی ساکنان کالیفرنیا آشنا کند.
رئیس جنبش «استقلال آری» کالیفرنیا گفت: نخست به تنهایی فعالیت می کنم و سپس چند همکار از کالیفرنیا به کار گرفته می شوند که وظیفه برگزاری نمایشگاهها را دارند تا مردم روسیه با تاریخ این ایالت و زمینه همکاری ها با روسیه آشنا شوند.
وی افزود: از دیگر فعالیت ها می توان به برگزاری کلاس های ویژه و کنفرانس های مربوط به نمایش وقایع تاریخی اشاره کرد تا نشان دهد، چگونه سرزمین کالیفرنیا از سوی آمریکا به اسارت و تسخیر گرفته شده است.
مارینلی همچنین چندی پیش در همایش بین المللی جدایی طلبان کشورهای مختلف از جمله انگلیس و اسپانیا که در مسکو برگزار شد، حضور یافت.
به گزارش نشریه روسی اکسپرس گازتا، این همایش بین المللی را جنبش ضدجهانی شدن روسیه برگزار کرد و در آن مسائل مربوط به اقدام های سلطه طلبانه غرب به سرکردگی آمریکا بررسی شد.
مارینلی در حاشیه این همایش تاسیس کشور مستقل کالیفرنیا را برقراری عدالت تاریخی خواند و اعلام کرد که کالیفرنیای مستقل خارج از ایالات متحده بسیار ثروتمند خواهد بود.
رئیس جنبش «استقلال آری» کالیفرنیا خاطرنشان کرد: آمریکا دائما در جنگ های مختلف شرکت کرده و این مساله باعث شده بخش قابل توجهی از بودجه کشور با هزینه های سرسام آور نظامی هدر رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала