گزارش و تحلیل

شاید وقت الگو گرفتن از لبنان باشد

© REUTERS / Jim Young رسانه های امریکا: سیاست خارجی کلینتون خطرناک تر از شعارهای ترامپ است
رسانه های امریکا: سیاست خارجی کلینتون خطرناک تر از شعارهای ترامپ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقتی آدم به شرایط نامزد های ریاست جمهوری ایالات متحده نگاه می کند احساس می کند شاید وقت آن رسیده که آمریکایی ها فعلا رئیس جمهوری را انتخاب نکنند و مانند لبنان مدتی بدون رئیس جمهوری بمانند تا تکلیفشان روشن شود.

تنها چیزی که نمی توان از مناقشات نامزد های ریاست جمهوری در ایالات متحده دریافت برنامه آتی آنها برای آینده این کشور می باشد. از رسانه ها گرفته تا حتی خود نامزد های انتخابات تنها هم وغمشان فعلا روکردن کثافت کاری ها و رفتارها و گفتارهای شنیع دو طرف در موارد مختلف می باشد.
چگونه ملت آمریکا می خواهند فردی را انتخاب کنند که دیدگاه تحقیر آمیزی نسبت به نیمی از جمعیت این کشور یعنی زنان دارند و در مقابل خانمی قرار دارد که روزی از متجاوز به زنان دفاع کرده.

Кандидат в президенты США Хиллари Клинтон в дебатах в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران
کلینتون در دومین مناظره انتخاباتی برنده شد
البته تنها موردی که می توان از انتخابات آمریکا فعلا در یافت همین است.
نه تکلیف سیاست خارجی این دو نامزد روشن است و نه سیاست داخلی آنها.
آقای دونالد ترامپ که به کرسی ریاست جمهوری مثل همان خانم هایی نگاه می کند که قبلا در مورد آنها اظهار نظر کرده بود.
مشئز کننده تر گفتاری است که وی حتی در مورد دختر خود نیز داشته و امروز در رسانه های آمریکا منتشر شده.
یعنی سقوط اخلاق در ایالات متحده به جایی رسیده که مردم این کشور حاضر هستند به یک همچین فردی رای دهند؟
در مقابل خانم هیلاری کلینتون هم بیش از سی سال است در ساختار سیاسی این کشور حضور دارند و طی این سی سال همیشه به لایحه ها و تصمیماتی رای داده که هیچ سود و منفعتی برای ایالات متحده نداشته.
مشخص هم نیست که وی حتی خواهد توانست با توجه به شرایط جسمانی اش در سمت ریاست جمهوری ادای واجب کند یا خیر.
از همین الآن تکلیف ایالات متحده در صورت انتخاب آقای ترامپ مشخص است، همه چیز در آمریکا با معیار پول خواهد بود. ارتش اجاره ای، سیاست اجاره ای، جامعه اجاره ای و… و حتی رئیس جمهور اجاره ای. هر کسی قیمتی دارد اگر پرداخت شود خریدار می تواند بردارد. معیار همه چیز از نظر وی مانند زن های خیابانی است که برای پول حاضر به خود فروشی می باشند.
دختر ترامپ، بوسه پدر را رد کرد (ویدئو) - اسپوتنیک ایران
دختر ترامپ، بوسه پدر را رد کرد (ویدئو)
در مورد خانم کلینتون هم که تکلیف روشن است، وی برای اینکه ثابت کند که به عنوان یک زن توانمند است و هیچ ضعفی ندارد تلاش خواهد کرد که جنگ افروزی کند تا ثابت کند زنان هم مقتدر هستند و به این دلیل ممکن است ایالات متحده را وارد جنگ هایی کند که به هیچ وجه به نفع آن نمی باشد.
به هر صورت این روزها شرایط سیاسی داخلی و خارجی ایالات متحده بسیار بغرنج می باشد. آنقدر بغرنج است که همپیمانان آن یکی یکی تلاش دارند از کنارش خارج شوند و تحمل سردرگمی ایالات متحده در سیاست هایش را ندارند.
امروزه مشاهده می کنیم ترکیه ومصر دو همپیمان بزرگ ایالات متحده در منطقه خاور میانه در حال ترک کردن این کشور هستند، مساله ای که می تواند یک زنگ بزرگ برای قدرت و هیبت آمریکا باشد.
سیاست سردرگم ایالات متحده منجر به کشتار مردم در سوریه — یمن — عراق و… گشته.
ایالات متحده به رئیس جمهوری احتیاج دارد که هم برای مسایل داخلی و هم جهانی برنامه داشته باشد. به هر حال این کشور یک ابر قدرت جهانی است و رئیس جمهوری آن فقط بر مسایل داخلی کشور خود تاثیر گذار نیست.
البته می دانم چنین اتفاقی تقریبا مهال است اما شاید بهتر باشد مردم ایالات متحده مجددا فکر کنند که بهتر است مانند لبنانی ها مدتی بدون رئیس جمهوری باقی بمانند تا بعدا سر فرصت رئیس جمهوری مناسب را انتخاب کنند، لبنانی هایی که تجربه کردند می توانند به شما بگویند بودن و نبودن یک رئیس جمهوری چه قدر مؤثر می باشد اما مساله ای که بدیهی است بعد از سه سال فعلا در لبنان آب از آب تکان نخورده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала