پوتین پس از مذاکرات با اردوغان: روسیه و ترکیه از طرح دی میستورا برای خروج عناصر شبه نظامی از حلب حمایت می کنند

© Sputnik / Sergey Guneevپوتین پس از مذاکرات با اردوغان: روسیه و ترکیه از طرح دی میستورا برای خروج عناصر شبه نظامی از حلب حمایت می کنند
پوتین پس از مذاکرات با اردوغان: روسیه و ترکیه از طرح دی میستورا برای خروج عناصر شبه نظامی از حلب حمایت می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پس از مذاکرات با رجب طیب اردوغان همتای ترکی خود اعلام کرد روسیه و ترکیه از طرح پیشنهادی استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برای خروج عناصر شبه نظامی از شهر حلب حمایت می نمایند.

پوتین با اشاره به اینکه در مذاکرات وی با رییس جمهور ترکیه توجه زیادی به مسائل منطقه و قبل از همه بحران سوریه مبذول شد، تاکید کرد: "روسیه و ترکیه خواستار پایان هرچه سریعتر خشونت و خونریزی در سوریه هستند، لازم است که هرچه سریعتر گذار به روند حل و فصل سیاسی در این کشور تامین گردد".
وی گفت: "ما با رییس جمهور ترکیه توافق کرده ایم که تمام تلاش خود را برای حمایت از ابتکار استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای خروج گروه های شبه نظامی از شهر حلب به منظور پایان دادن به خونریزی به کار بریم".
رییس جمهور روسیه افزود: "فکر می کنیم همه کسانی که در واقع خواهان صلح هستند، باید از این پیشنهاد حمایت کنند".

امروز دوشنبه مذاکرات ولادمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه در استانبول انجام شد. یکی از محورهای عمده این مذاکرات، تحولات اخیرسوریه از جمله اوضاع در حلب بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала