حکم حبس ابد نوجوان 14 ساله چینی به خاطر قتل

© Fotolia / gebphotographyПреступление
Преступление - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، مقامات چین نوجوان 14 ساله ای که در کالج پلیس چین تحصیل می کرد را به خاطر قتل یکی از همکلاسی هایش، به حکم ابد محکوم کردند. به نوشته روزنامه چینی "People's Daily Online" حکم های این چنینی برای افراد نا بالغ در چین به ندرت از سوی دادگاه های این کشور صادر می شوند.

به نوشته این نشریه، نوجوان چینی به نام "Hu Qiang" در سال 2013 همکلاسی خود را به ضرب چاقو از پای درآورد. سپس در دادگاهی که سال 2014 تشکیل شد، به 17 سال حبس محکوم شد. وی پیش از این حادثه نیز در همان سال به کمک اسلحه سرد، یکی دیگر از همکلاسی هایش را به شدت مجروح کرده بود. وانگهی در زمان حادثه قتل همکلاسی خود، پرونده پیشین او به اتمام نرسیده بود. به همین دلیل بود که خانواده مقتول و دادستانی چین، حکم صادره در سال 2014 را رد کردند.
سپس دادگاه بار دیگر پرونده این قاتل را مورد بررسی قرار داد و تصمیم گرفت که حکم پیشین صادره را به حبس ابد تغییر دهد. بر اساس حکم دادگاه، وی "فرد خطرناک برای امنیت جامعه و عدم آمادگی برای اصلاح شخصیتی" اعلام شد.
بر اساس قوانین جمهوری خلق چین، حکم کیفری تنها برای افراد بالای 16 سال صادر می شود. برای مجرمین رده سنی 14 تا 16 سال نیز تنها در صورت انجام مواردی جدی همچون قتل، تجاوز و جرم های مرتبط با مواد مخدر، پرونده قضایی و کیفری تشکیل می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала