توصیه پلیس به شهروندان: از آلات و ادوات نامتعارف و قمه زنی اجتناب کنید

© Fotolia / Borna Mirahmadianوزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران هفته آینده به مسکو می آید
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران هفته آینده به مسکو می آید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی انتظامی با انتشار بیانیه ای به مردم توصیه کرد از قمه زنی و بهره گیری از آلات و ادوات نامتعارف و موسقی های وهن آمیز در عزاداری ها اجتناب کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، نیروی انتظامی با انتشار بیانیه ای به مردم توصیه کرد از قمه زنی و بهره گیری از آلات و ادوات نامتعارف و موسقی های وهن آمیز در عزاداری ها اجتناب کنند.

 در این بیانیه آمده است، همانگونه که یکایک ما اذعان داریم یکی از برجسته ترین اهداف نهضت ماندگار عاشورا از میان راندن انحرافات فکری و کژی ها و آسیب های رفتاری است.

این بیانیه می افزاید، از این رو از محبان اهل بیت (ع) و پیروان صدیق و دلداده ابا عبدلله (ع) انتظار می رود که نه تنها خود را از دست یازیدن به کنش ها و اقداماتی که موجب وهن آن قیام راستین و خدایی می شود اجتناب ورزند بلکه با زبان دین و بهره گیری از اصول روشنگری دینی، دیگران را نیز از انجام کنش های غیر عقلانی و انحراف آمیز، نظیر قمه زنی و بهره گیری از آلات و ادوات نامتعارف و موسیقی ها و آهنگ های وهن آمیز نهی کنند.

در این بیانیه به شهروندان توصیه شده است، از همه دسته های عزاداری، به ویژه آنهایی که شب هنگام در معابر عمومی به عزاداری می پردازند توصیه موکد می شود که در بهره گیری از بلندگوها، حال بیماران و افراد سالمند را رعایت کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم ، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند به همین سبب به شهروندان توصیه می شود با کارکنان ناجا در این ایام مثل همیشه همکاری مسئولانه داشته باشند.

از مسئولان هیئت های عزاداری و تکایا، در خواست می شود از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی، که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود، اجتناب ورزند.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه رخداد محرم و عاشورا، در کالبد فرهنگی ابدی، نقشه راه حیات سعادتمندانه و جاودانگی است و نمایه های قدسی نهضت عاشورا را که از جلوه های اخلاق، ولایت مداری، اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، نوع دوستی، اخوت و برادری نمایندگی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала