رهبر انصارالله یمن: آمریکا به طور صریح به تجاوزسعودی ها اعتراف کرده

© REUTERS / Mohamed al-SayaghiРазрушенный дом в результате авиаударов Саудовской Аравии в Йемене
Разрушенный дом в результате авиаударов Саудовской Аравии в Йемене - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: اسنادی قاطع در اختیار داریم که ثابت می کند سعودی با استفاده از جنگنده ها و به طورعمدی مرتکب جنایت هولناک مراسم ختم در جنوب صنعا شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- الحوثی عصر یکشنبه دریک سخنرانی تلویزیونی با بیان اینکه « ما ملتی آزاده هستیم»، خواستار اعلام بسیج عمومی همه گروه های ملت یمن و در همه سطوح برای گرفتن انتقام از متجاوزان سعودی شد.

وی همزمان از آن دسته از ملت یمن که توانائی جنگ دارند خواست تا به جبهه های نبرد با متجاوزان سعودی بپیوندند.

جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی رژیم سعودی عصر شنبه درسه نوبت مراسم ختمی را که در تالار بزرگ جنوب صنعا پایتخت یمن برگزار شد، بمباران کردند که به شهادت دست کم 150 یمنی و مجروح شدن صدها تن دیگر منجر شد.

رهبر انصارالله تاکید کرد: نظام سعودی همه جنایت هائی را که مرتکب می شود با سلاح آمریکائی و چراغ سبز واشنگتن است و از حمایت سیاسی آمریکا در شورای امنیت و دیگر سازمان های بین المللی برخوردار است.

الحوثی خاطرنشان کرد: سعودی هرگاه مرتکب جنایت می شود آن را توجیه می کند اما اکنون که متوجه در تنگنا قرار گرفتن آمریکا شده ، درصدد است تا ارتکاب این جنایت فجیع را منکر شود.

وی با بیان اینکه آمریکا به طور صریح به تجاوزسعودی اعتراف کرده و در جنایت های سعودی علیه ملت یمن شریک است، تصریح کرد: آمریکا الان تلاش می کند خود را بی طرف و از این جنایت فجیع و وحشیانه مبرا نشان دهد در حالی که تاریخ آن پر از صفحه های سیاه است.

رهبر انصارالله با تاکید به اینکه « ارتکاب جنایت صنعا توسط رژیم وحشی و شیطان صف سعودی دور از انتظار نبود»، گفت که رژیم سعودی به نسل کشی و ارتکاب جنایت علیه زنان ، کودکان و سالخوردگان و حمله علیه خانه ها ، بازارها ، مساجد و عروسی ها عادت دارد.

الحوثی ، جنایت صنعا را بزرگ ترین و فجیع ترین جنایت متجاوزان سعودی علیه ملت یمن دانست و به ملت یمن و خانواده شهدای این جنایت سعودی تسلیت گفت و از خداوند متعال خواستار شفای عاجل مجروحان شد.

وی همچنین خواستارپیروزی ملت یمن و انتقام از طاغوت ها و مجرمان به ویژه سعودی شد.

رهبر انصارالله خطاب به قبائل یمنی گفت: برای شما مشخص نمی کنم که چه اقدامی باید انجام دهید اما می گویم ای آزادگان با شرف به مسئولیت دینی و ملی خود عمل کنید.

الحوثی به جنگ اقتصادی سعودی علیه یمن به ویژه علیه بانک مرکزی این کشور اشاره و تاکید کرد که سعودی ها حتی قایق های حامل کالاها را بمباران می کنند.

وی به عملیات شهادت طلبانه جوان فلسطینی در قدس اشاره و ابراز امیدواری کرد که ملت فلسطین بتواند مطالبات خود را محقق سازد و در مقابل دشمن شرور صهیونیستی به پیروزی برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала