رزمندگان ایرانی ابهت سیاسی آمریکا در خلیج فارس را شکستند

© AP Photo / Vahid SalemiIran's Revolutionary Guard troops march in a military parade.
Iran's Revolutionary Guard troops march in a military parade. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (ندسا) گفت: رزمندگان تحت امر این نیرو در صحنه های واقعی و عملیاتی با هدف قرار دادن ناوهای جنگی دشمنان ، هیبت سیاسی آمریکا را شکستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- دریادارعلیرضا تنگسیری قبل از خطبه های نماز جمعه شهر بندرعباس در سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه ندسا در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: فرزندان شما مردم دلاور، ولایتمدار و قهرمان ایران روزهای 16و 23مهرماه سال 1366هجری خورشیدی در دفاع از کشور ایران، ناوهای پیشرفته آمریکا را مورد هدف قرار دادند و یکی از گردبالهای(هلی کوپتر) آنان را نیز منهدم کردند.

وی اضافه کرد: هرچند درعملیات 16 مهرماه پنج نفر از رزمندگان تحت امر نیروی دریایی سپاه درآبهای خلیج فارس(تنگه هرمز) مفقود شدند اما عزتی را به ارمغان آوردند که تا ابد باقی خواهد ماند.

دریادار تنگسیری یادآورشد: رزمندگان ما در آبهای خلیج فارس با ابتدایی ترین تجهیزات تنها با اتکای به خداوند متعال و آموزه های قرآن برپیشرفته ترین نیروی دریایی جهان یعنی آمریکا غلبه کردند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه از رزمندگان اسلام بعنوان نیروهای خداترسی نام برد که هیچگاه از دشمن، هراسی به دل راه نخواهند داد.

دریادار تنگسیری با اشاره به دستاوردهای نظامی ایران در زمینه ساخت انواع سلاح های مدرن سطحی، زیرسطحی، زمین به دریا و انواع شناورها و پرندگان ویژه جنگ در دریا گفت: نیروهای مسلح با دارا بودن تجربه هشت سال دفاع مقدس و تسلط بر جدید ترین فن آوری ها به دشمنان اجازه هرگونه حرکتی را علیه این آب و خاک نخواهند داد.

وی با ذکر خاطراتی از دلاورمردان این نیرو در مهر ماه سال 1366 خورشیدی و بوسه زدن بنیانگذارجمهوری اسلامی بر پیشانی شهید مهدوی (قبل از شهادت) ابراز داشت: نام شهیدان ما در آبهای خلیج فارس بعنوان نقطه عطفی در تاریخ ملی ایران برای همیشه زنده است و می درخشد.

دریادار تنگسیری در ادامه با ذکر خاطراتی به نقل از رزمندگان عملیات های دریایی در خلیج فارس گفت: در یکی از عملیاتها چند نفری از آنان به اسارت یکی از ناوهای آمریکایی درآمدند که تحت بدترین شکنجه ها قرار گرفتند که نشان داد دشمن آمریکایی متجاوزبویی از حقوق بشر و حتی انسانیت نبرده که با وجود قوانین بین المللی بازدارنده در خصوص اسرای جنگی اینگونه با آنان برخورد کردند.

دریادار تنگسیری از نیروی دریایی بعنوان نماد اقتدار نظام اسلامی و مؤلفه ای تعیین کننده در معادلات امنیتی منطقه نام برد و ابراز داشت: بزرگترین مدعی ابرقدرت جهان را به استیصال کشانده ایم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: ناکامی آمریکا دررویا رویی مستقیم و حماسه آفرینی رزمندگان قهرمانی همچون شهید مهدوی، شهید دارا و شهید رئیسی در حالی رقم خورد که سطح توانمندی دریایی ما پیشرفت چندانی نکرده بود و تنها با ابتدایی ترین سلاح ها درحال دفاع از آبهای این مرز و بوم بودیم.

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه بندرعباس تاکید کرد: امروز در حالی یاد و خاطره شهدای خلیج فارس را گرامی می داریم که در پرتو ایمان، مجاهدت، حماسه سازی و خداباوری آنان و استمرار راهشان؛ دردو دهه گذشته به چنان سطحی از اقتدار و توانمندی دست یافته ایم که خیال ماجراجویی در منطقه خلیج فارس از دشمن سلب شده و به تعبیر یکی از فرماندهان ناوگان پنجم آمریکا، قایق های تندرو سپاه به کابوسی برای آنان تبدیل شده است.

دریادارتنگسیری اظهار داشت: جریان مستمری که شهدایی مانند اسدالله رئیسی و اسحاق دارا خلق کردند، بدخواهی و خیال پردازی متجاوزان و مستکبران عالم را نسبت به ساحت جمهوری اسلامی نقش بر آب نموده و با ناکامی مواجه کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала